VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MVW
#2792966
Op de terugweg van Spanje naar huis heeft mijn Golf 4 1.8 20v de 4 ton gepasseerd. Een keurige kilometerstand die behaald is met de originele motor (met minimaal olieverbruik ondanks de 5W30) en de originele versnellingsbak (die ik wel een jaar of 6 geleden gereviseerd heb vanwege een defect prise-as lager). Zelf heb ik er na aankoop bijna 3 ton bij gereden.

Afbeelding

Hier stond hij pas geleden nog te stralen met uitzicht op de Spaanse kust ter hoogte van Cambrils:

Afbeelding

Cosmetisch is mijn auto nog in behoorlijk goede conditie. Zowel het zwart-blauwe highline interieur als de lak is zijn goede staat (op een plekje op de motorkap na). Op de trekhaak en de velgen na is de hele auto OEM. Zo ook de zwarte 25-jahre editie koplampen. Ik zal binnenkort nog even een foto van de voorkant maken.

Behalve dat de 1.8 20v (en de turboversie) kwalitatief hoogstaande motoren zijn, is de huidige staat ook grotendeels te danken aan het onderhoud; met name het op tijd verversen van de olie, maar ook altijd rustig warm rijden na een koude start, en het rijden van lange afstanden. Dat laatste verklaart de kilometerstand.

Omdat op het forum erg veel problemen met VW's gemeld worden, vind ik het bij deze leuk om eens te laten zien hoe oer-degelijk een VW kan zijn ;)
Laatst gewijzigd door MVW op 06 mei 2019 09:56, 1 keer totaal gewijzigd. Reden: typfout
Gebruikersavatar
door D3NNIS
#2792980
:tu: :tu: Top! Zo zie je maar dat als je goed voor je auto zorgt je er iets moois voor terugkrijgt!
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2792982
Goed om te lezen dat de 1.8 de 4 ton heeft gepasseerd. Je leest niet vaak over de 1.8 20 V, meestal problemen met de 1.4, veel gebruikte 1.6 SR. Op naar de 5 ton!
Gebruikersavatar
door DennisR32
#2792983
Nice lekker gedaan man!
Maar veel belangrijker: wanneer gaan we dit vieren? :E
Gebruikersavatar
door D3NNIS
#2793022
JUUL schreef:Wat een mijlpaal. Mooi om te horen dat er goed voor de Golf wordt gezorgd. Meer foto's please :mrgreen:
Inderdaad! Meer foto's graag :tu:
Gebruikersavatar
door MVW
#2799252
Ik zou nog wat foto's van mijn Golf plaatsen. Het duurde even, maar beter laat dan nooit :tu:

Hier staat hij gepoetst en wel op de camping in Zuid-Frankrijk (2 jaar geleden).
Afbeelding

Dit zijn OEM 25-jahre koplampen. Samen met het zwarte VW-embleem en de meegespoten lijsten en roosters onderin de voorbumper vind ik het na jaren nog steeds een mooi front.
Afbeelding

Het highline interieur met de kleurencombinatie blauw-zwart. Het zijn geen Recaro's maar ze zitten tot op de dag van vandaag nog erg fijn! Ook een bijpassende mattenset van matten-online.nl waar je je eigen kleur omzoming kan kiezen.
Afbeelding

Een kleine greep van wat ingebouwde accessoires; Bora luchtroosters, originele MFD1, Parrot in de asbak en achteraf ingebouwde stoelverwarming. Dat laatste is echt een aanrader en is in ieder type Golf 4 in te bouwen.
Afbeelding

Hier nog een beetje een mislukte foto voor de Eiffeltoren in Parijs. Ik moest opschieten omdat de taxi-chauffeurs het niet op prijs stelde dat ik daar stond.
Afbeelding

Een greep uit de wat grotere reparaties die de afgelopen jaren hebben plaatsgevonden. Hier had ik de kettingspanner vervangen die zorgde voor een ratelend geluid na een koude start (ik wist voorheen niet dat deze motor hier last van zou kunnen gaan krijgen). Maar dit was helaas een dure! Daarbij ook de ketting vervangen, al was dat eigenlijk niet nodig.
Afbeelding

Om de spanner / nokkenasversteller fatsoenlijk te kunnen vervangen, moesten de nokkenassen eruit. Daarbij ook de nokkenaskeerringen vervangen en alles goed gecheckt.
Afbeelding

Een jaar later kreeg ik last van olielekkage. Het was niet veel, ik dacht eerst dat het van de kleppendekselpakking afkomstig was. Maar het bleek dus de koppakking te zijn waarbij er olie vanuit een oliekanaal lekte. De lekkage was minimaal, maar het zat mij toch niet lekker. Dus ik besloot de kop eraf te halen. Gelijk tijd voor een mooie inspectie van de kop.
Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard inclusief nieuwe distributieriem, spanrol, hydraulische spanner, waterpomp, en de krukaskeerring.
Afbeelding

Een jaar of 6 geleden (de foto's staan niet op volgorde) had ik last van een bijgeluid in mijn bak. Er bleek een lager defect te zijn. Dus ik besloot de bak open te maken en de boel te vervangen.
Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe lagers en synchromeshringen:
Afbeelding

De teller staat nu alweer bija op 410.000 km. Binnenkort weer even wat nieuwe olie en filter en de winterwielen eronder en hij kan weer even vooruit :tu: Ohja en hij mag wel weer eens gepoetst worden.
Gebruikersavatar
door DennisR32
#2801935
MVW schreef:Goed onderhoud doet een hoop inderdaad. En hij is van 1999, dus best wel op leeftijd.
Al opgegeven voor autoweek klokje rond? Deze komt er zeker in. :mrgreen:
Gebruikersavatar
door PaulusB
#2801998
Mooi prestatie alles valt en staat met goed onderhoud. Ik Koop liever een goed onderhouden auto met wat meer kilometers die al zijn beurten gehad heeft dan een met een lage stand die zo nu en dan een beurt over geslagen heeft een 50.000 met de zelfde olie gereden heeft.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk