VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2794114
ik zou graag de komende dagen eens een oliewissel doen en eens de oliefilter vervangen van mijn pas gekochte golf.
mijn vraag is welke olie moet ik gebruiken voor de 1.4 motor omdat deze toch wel de goede olie moeten hebben om gezond te blijven.
ik heb ergens gelezen dat ik 5w30 olie moet gebruiken klopt dit of kunnen jullie mij betere olie aanraden ?
mvg
#2794115
Je kunt het beste 10W40 gebruiken van een goed merk gebruiken; zoals Shell Helix, Valvoline of Castrol Magnatic. Gebruik nooit motorolie van Lidl / Aldi huismerk die niet aan de specificaties voldoet. Olie met de viscositeit 5W30 is vrij dun en dan heb je kans dat je auto (meer) olie gaat verbruiken.

Je kunt olie goedkoop bestellen bij Oliewereld.nl. Ik zou als ik jou was voor deze gaan:
http://www.oliewereld.nl/magnatec/castr ... 40-5-liter (sponsor van het VW-forum).
#2794120
5w40 vol synthetische olie. Dit word in garages ook gebruikt voor het gros van de 'oudere' auto's. 10w40 komt weinig meer voor.
#2794125
10w40 moet je in jouw auto gooien. Zeker geen 5w in je 1.4 gooien aangezien deze motoren bekend staan als olieslurpers.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.