VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2794505
Hallo ik ben nieuw op dit forum en met een paar vragen

Ik ben in bezit van een golf 5 1.9 tdi 4motion (bak is pas geleden gereviseerd)
Ik wil graag een ombouw doen van diesel naar benzine
Weet iemand of ervaring mee heeft? Dat het ook mogelijk als ik mijn huidige versnellingsbak kan laten zitten? Of is het helaas zo dat ik toch een andere bak moet hebben

Wil het graag ombouwen naar een 2.0l tsi/Tfsi

Alvast bedankt Gr Frank
#2794541
Waarom zou je zoiets willen? Je gaat echt een berg kosten maken en de eigenlijke winst zie ik niet. Als het enkel het verschil in houderschapsbelasting is, dan moet je hem aardig wat jaren houden om zelfs maar gelijk te spelen.
#2794550
dat klopt daar heb je gelijk mee.. maar Om eerlijk tezijn vindt ik dit wel een fijne wagen en bevalt Hij mij zeker goed en zou graag de 4motion ect willen houden. Mag ik vragen wat voor berg kosten jij denk dat ik ga maken voor dat ik alles werkend heb? Of kan ik beter een golf 5 r32 kopen als dat goedkoper is?

Thanks voor de reactie
#2794555
Mijn kennis is komt van “horen zeggen” en komt niet uit ervaring. Het begint met een blok, ruimte en tijd. Daar komt het RDW bij en de waarde vermindering omdat het een geknutselde auto word. Daarna zal je ongetwijfeld nog tegen kleine storingen aan lopen. Je uiteindelijke echte winst zal per maand €50,00 zijn en daarvoor moet je dan ook nog een lekkere 1,9 TDI opgeven.

M’n ervaring die in de buurt komt:
Blok van m’n bus draaide in elkaar en een ruilblok (sloop) zou rond de €5000,00 kosten inclusief arbeid
#2794562
Mijn 1.9tdi doet het verder prima hij is getunend door abt en er zit een aangepast nokkenas in. Maar ik Miss eerlijks gezegt nog wel wat pktjes wil wel iets rond de 200+ pk. Dar zou ik heel tof vinden Of zou het een goede oplossing zijn om hem verder telaten tunen grotere turbo en downpipe ect??

maar ik had niet verwacht dat de kosten rond de 5000 ging zitten mag ik vragen bedoel je daar mee een garage of dat je er zelf aangaat knutselen?
#2794568
Zelf kan en wil ik niets doen aan een auto. Die €5000,00 is wat een garagehouder me vooraf op gaf. Wat jouw vraag betreft is een omgebouwde auto altijd een omgebouwde auto. Bij verkoop zal een groot deel van je potentiële klanten op voorhand afhaken. En met ombouwen ga je ongetwijfeld tegen vanalles aanlopen. Het te monteren blok moet echt helemaal vompleet zijn. Dus inclusief ECU’s en met wat pech ook de startonderbrekers in het contact. Gezeik met een daily is pas echt tobben/duur
#2794570
Mwha jongens, niet zo op blazen allemaal..

Motorisch valt alles min of meer wel op zijn plek.. Paar kleine dingen eromheen even werkend maken is ook niet zo spannend.

Het is ook heel afhankelijk welke motor je wilt hebben, qua kosten.. Reken tussen de 1500 en 2500, tel € 1000,- erbij op aan kleine delen die je vervangt en bedrading maken.. Dan is hij lopend als je de motor zelf erin hangt.. Omkeuren bij de rdw komt er dan nog bij.

Als je zoiets doet zou ik hem op een sloop ergens kopen, dan heb je hem ver compleet, onderdelen bij elkaar gaan raken is niet fijn.

Een dikke turbo tegen je tdi aanplakken kost je ook snel 2000,-
#2794572
Als het goed is ben ik nodig een benzine tank.pomp de
Motor (compleet uiteraard) ecu kabelboom uitlaat systeem en een teller unit. daar heb ik wel wat voor over omdat bij elkaar te fixen ik zie in Duitsland (mobile.de) vaak kapotte auto’s staan die ik wel als donor wagen kan gebruiken, bevoorbeeld een golf 5 Gti lijkt mij het makkelijkste Of een golf 6 r20 of
Is dat teveel van het goeie?

Ik ben blij dat mensen mij helpen Superr
#2794625
Als simpele boer vraag ik me dan nog steeds af waarom je een goeie auto opgeeft. Hij is nu geld waard, je koopt er een wrak bij, je gaat er een berg uren in steken en dan heb je nog niets bijzonders. Ik vind het wel echt knap als je dit flikt. Wat dat betreft zit er hier op het forum aardige idioten (positief) met werkelijk waanzinnige auto’s.

Zijn de foto’s hiervan nog beschikbaar? Zit met pr[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]