VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2795050
Ik heb mijn bora zonder afstandsbediening gekocht.
Nu wil ik een gebruikte afstandsbediening die ik via marktplaats kan kopen inleren op
mijn bora.

Kan dat?
Is hier een procedure voor?

(Ik heb al veel op dit forum gelezen over het inleren van sleutelbaarden, maar ik weet nog weinig concreets over het inleren van afstandsbedieningen)
#2795338
Van het VWPassat forum afgeplukt:

Volg deze procedure om de afstandbediening van de centrale vergrendeling in te leren van VAG sleutels met inklapbare sleutelbaard:

- Sleutelbaard in contaktslot steken

- Contact binnen 5seconden in-, uit- en weer inschakelen

- Na opnieuw inschakelen van het contact max. 15 sec wachten om handmatig deuren te vergrendelen met de 2e sleutel of de vergrendelingknop in het portier

- Vervolgens binnen 30 seconden na vergrendelen, 2 maal de ontgrendelingsknop of de vergrendelknop indrukken

- De nieuwe sleutel is ingeleerd

- Er kunnen maximaal 4 afstandsbedieningen ingeleerd worden.

Heeft bij mij ook gewerkt :)
Ook kan je het via de vagcom inleren (GerritSpeek.nl)

Succes ermee (en laat even weten of het gelukt is :tu:
#2795348
Inleren bij de dealer in Veenendaal (epress service) kostte me €49,50. Sleutel inleren en gelijk uitlezen met tekst en uitleg. In mijn ogen z’n geld echt waard
#2795364
Waarom 50 euro betalen als je het zelf kan? Want dat is namelijk zijn vraag :roll:
#2795590
Knudde schreef:Als je je haar zelf knipt bespaar je €20,00. Zie het als alternatief met wat extra’s
Dit forum is een beetje voor de "doe het zelf" mensen onder ons...
Er zijn ook mensen die meteen naar de dealer voor alles gaan.. maar die zitten hier bijna niet..
50 euro voor 5 minuten werk wat je zelf ook kan is heel veel geld. Je kan er bijna 4 kratten bier voor halen :E
#2795655
Ik knip zelf m’n haar. Relax, ik begrijp wat je bedoeld. Bij mij is het vaak een gebrek aan geduld etc. om zelf zoiets met m’n auto te doen en besteed het daarom graag uit. Nog een reden om het bij de dealer te doen was het resetten van alle sleutels en het inleren van de ene sleutel bij aankoop auto (bus) en de nieuwe die ik bij de lokale dealer had gekocht. De auto is toen gelijk uitgelezen met tekst en uitleg en een bakkie koffie. Die €49,50 was het me dus zeker waard. Ennnn af en toe vallen prijzen vd dealer mee. Bij voorbaat alles afschrijven vind ik een verkeerde insteek
#2795681
Het werkt alleen als je een AB hebt met dezelfde frequentie, dus model ronde / vierkante knoppen moet hetzelfde zijn.

En de truck in de deur werkt meestal helemaal niet, gewoon met Vcds even leerwaardes wissen en erna inleren, is geen minuut werk.
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]