VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Nielszz
#2797963
Ik heb laatst mijn golf 4 GTI laten chippen, hij zou normaal met euro 98 190pk moeten doen maar de mijne deed maar 175pk. De tuner zei dat dit misschien de nokkenas ketting is en dat de timing misschien fout was. Iemand hier ervaring mee? op de VAGCOM gaf de auto verder geen storingen.
mvgr,
Niels
door Pacificmk4
#2797973
Elke motor heeft zijn eigen karakteristiek en zijn eigen marge's en afwijkingen. Het kan aan zoveel dingen liggen, van een luchtmassameter tot nokkenasketting van n75 tot turbo. Op sfstand lastig te bepalen. Als je de nodige kilometers op de klok hebt staan dan is 175 pk niet verkeerd.
#2798027
Pacificmk4 schreef:Elke motor heeft zijn eigen karakteristiek en zijn eigen marge's en afwijkingen. Het kan aan zoveel dingen liggen, van een luchtmassameter tot nokkenasketting van n75 tot turbo. Op sfstand lastig te bepalen. Als je de nodige kilometers op de klok hebt staan dan is 175 pk niet verkeerd.
Exact, een ingelopen blok verliest na tijd en Kilometers vermogen, die 190pk zal wel op een nieuw of compleet gereviseerd blok zijn.
door Xizer
#2798073
Welk blok heb je? Met gaskabel of electronisch gasklephuis? 175pk is heel erg weinig, waarschijnlijk net zo weinig als je hebt betaald bij deze relatief onbekende tuner. AGU blok met gaskabel zit je bij een goede tuner rond de 190pk, bij het AUM blok met electronisch gasklephuis kom je rond de 210pk.
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]