VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2799964
Dag allen. Ik ben al ruime tijd opzoek naar de R32/Bora Lucht Roosters voor een fijne prijs.

Dit betreft een complete set van luchtrooster bestuurder, luchtrooster bijrijder, luchtroosters middenconsole.

Mocht je iemand kennen die een set heeft, of jij zelf hebt er een laat het mij weten :tu:
#2800113
Tip: sluit de verlichting van de roosters op de volgende manier aan:

- grijs/blauw: achter elke schakelaar of display in het dashboard zit een grijs / blauwe draad. Dit is de draad voor de verlichting. Deze komt van de dimmer, dus zal na het aansluiten ook de verlichting van de luchtroosters de dimfunctie hebben.
- bruin: op een willekeurig massapunt aansluiten.

Je kunt de betreffende draden op een willekeurig punt (waar je er het beste bij kan komen) aan elkaar solderen. Het mooiste is als je er stekkertjes aan kan knijpen zodat je het ook fatsoenlijk los kan halen als je het een keer wilt demonteren, al zal die kans niet zo groot zijn ;) al is het maar voor het idee
#2800128
MVW schreef:Tip: sluit de verlichting van de roosters op de volgende manier aan:

- grijs/blauw: achter elke schakelaar of display in het dashboard zit een grijs / blauwe draad. Dit is de draad voor de verlichting. Deze komt van de dimmer, dus zal na het aansluiten ook de verlichting van de luchtroosters de dimfunctie hebben.
- bruin: op een willekeurig massapunt aansluiten.

Je kunt de betreffende draden op een willekeurig punt (waar je er het beste bij kan komen) aan elkaar solderen. Het mooiste is als je er stekkertjes aan kan knijpen zodat je het ook fatsoenlijk los kan halen als je het een keer wilt demonteren, al zal die kans niet zo groot zijn ;) al is het maar voor het idee
Ik zal mijn huidige golf letterlijk doodrijden. Alsin, tot de auto helemaal op is. Daarna voor een nieuwe Golf kijken. Dus voor die luchtroosters eruit gaan zijn we wel een aantal jaartjes verder haha. Maar bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
door periphery
#2800323
Ik heb gisteren Bora/R32 roosters gekregen, en ik kreeg er gratis alle schakelaren bij dus ESP/stoelverwarming/noodverlichting/verwarming achter

Ik heb oorspronkelijk geen ESP of stoelverwarming, maar ik wil ze er toch gewoon inzetten. Dit ziet er toch wat beter uit dan die lege zwarte kapjes die normaal op die plek zitten. Is er een manier om de LED's gewoon aan te krijgen ondanks dat ze voor de rest geen functie hebben? Het is dus eigenlijk gewoon puur decoratie.
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2800329
Je kunt de led's aansluiten op de instrumentenverlichting, b.v. de plus en min van de sigarettenaansteker, de leds gaan dan aan bij ingeschakelde dashboardverlichting, ik heb het ook gedaan, een extra rode led in de middenconsole wat harmoniseert bij de rode verlichting.
Gebruikersavatar
door periphery
#2800331
hawkeye schreef:Je kunt de led's aansluiten op de instrumentenverlichting, b.v. de plus en min van de sigarettenaansteker, de leds gaan dan aan bij ingeschakelde dashboardverlichting, ik heb het ook gedaan, een extra rode led in de middenconsole wat harmoniseert bij de rode verlichting.
Hoe doe ik dit? De schakelaren van de stoelverwarming en ESP hebben 4 metalen pinnen. Geen bedrading dat ik zie.
#2800334
Edit: Ik heb even van 2 topics 1 gemaakt om het overzichtelijk te houden :tu: en even naar "Golf IV algemeen" verplaatst.

Jouw vraag over de verlichting had ik hier namelijk al beantwoord. Ik begrijp dat het probleem is dat je nu geen stekkers hebt waar je de blauw/grijze draad van kunt gebruiken. Je kunt uitzoeken op welke pin van de schakelaar deze verlichtingsdraad normaliter aangesloten zit. Als je een beetje handig bent kun je daar zelf een draadje aan bevestigen met een kabelschoentje ;)
#2800335
MVW schreef:Edit: Ik heb even van 2 topics 1 gemaakt om het overzichtelijk te houden :tu: en even naar "Golf IV algemeen" verplaatst.

Jouw vraag over de verlichting had ik hier namelijk al beantwoord. Ik begrijp dat het probleem is dat je nu geen stekkers hebt waar je de blauw/grijze draad van kunt gebruiken. Je kunt uitzoeken op welke pin van de schakelaar deze verlichtingsdraad normaliter aangesloten zit. Als je een beetje handig bent kun je daar zelf een draadje aan bevestigen met een kabelschoentje ;)
Dus als ik het goed begrijp, moet ik 2 kabeltjes gaan nemen, die vast maken op 1 van de pinnen van de schakelaar en dit aansluiten op de aansteker?

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.