VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2803182
Hallo, nou even cabrio even uit de schuur gehaald. Beetje hobbyen maar zie dat mijn veerpoot lagers al best verrot zijn na 1 jaar beiden kanten? Ik rij rustig over drempels e.t.c? Is dit normaal bij schroefset? Mijn vorige MK3 had dit niet met schroefset?

Welke veerpootlagers zijn beter voor mijn Cabrio MK3 1.8 AAM?? Powerflex? Iemand linkje :mrgreen:
Hopelijk is dit niet elk jaar zo?

Afbeelding
Afbeelding
#2803229
Is voor een A- merk niet normaal, voor goedkope merken helaas wel.

Welk merk zit er onder als ik vragen mag?
#2803255
ik zou voor sachs gaan of skf :tu:
wel vaag trouwens dat die van monroe zo snel kapot zijn dat is nou ook geen slecht merk te noemen.
ik vraag me trouwens af of je de boel wel allemaal correct hebt zitten.
lijkt net alsof de schotel zo hoog zit.
#2803276
Heb je nummer 21 ertussen zitten? Maar inderdaad SKF is een beter merk.
Bijlagen:
veerpoot.jpg
veerpoot.jpg (98.35 KiB) 2087 keer bekeken
#2803296
Nu ik helder denk.. Heb ik denk teveel moeren erop zitten. En dan die 'weet niet zeker, moer' is het probleem dan.

MAAR, de moer op de toplager zelf de 2e moer, kan ook zijn dat die er niet op zit

Even paint kunsten met moeren.

Afbeelding

ONDERKANT VAN DE TOP LAGER
Afbeelding
#2803302
Volgens mij klopt er dan inderdaad iets niet. Heb een plaatje toegevoegd, aan het lager te zien heb jij de linker soort (oude type)

De "weet niet zeker" bout zou er dus niet moeten zitten. Daarnaast gebruikt VW een draadbus voor de bout direct op het lager, maar lijkt me geen schokkend verschil met een moer.
Bijlagen:
veerpoot.PNG
veerpoot.PNG (41.17 KiB) 2050 keer bekeken
#2803315
Nummer 35 'speciale VW bout?' heb ik inderdaad niet. Heb inderdaad oud type.

Op schroefset zat 2 bouten op, 1 voor de veerpootlager vast te houden op schroefset en ander om het schoteltje onder de motorkap vast te houden. Zal is nieuwe halen.. Alleen SKF is 'op bestelling'
#2803321
VWHeart schreef:Nummer 35 'speciale VW bout?' heb ik inderdaad niet. Heb inderdaad oud type.

Op schroefset zat 2 bouten op, 1 voor de veerpootlager vast te houden op schroefset en ander om het schoteltje onder de motorkap vast te houden. Zal is nieuwe halen.. Alleen SKF is 'op bestelling'
www.carondo.com
hier kun je ze zo bestellen.
is ook mooi goedkoop.
#2803325
Misschien iets groter plaatje. Eerste plaatje is van een 94er en deze is van een 92er.
Bijlagen:
veerpoot1.jpg
veerpoot1.jpg (109.25 KiB) 2002 keer bekeken
#2803326
Denk niet dat het in de kwaliteit vd rubbers gezocht moet worden, maar in de montage. Bij Boelm.nl of winparts heb je het binnen 2dagen.
#2803381
Montageprobleem. Je hebt hem verkeerd om gemonteerd :(

Ding met metalenplaat naar beneden, gewoon op het stuk draadeind van je schokbreker en dan hierboven op een moer. Dan die schotel erop met een moer. Klaar :D

Nog mooier is het vr6 systeem. Los lager met een los rubber
#2803404
Verkeerd om niet? Op foto lig lager op zn kop idd. Denk dat door de moer komt die er niet op hoort en die de lager kapot perst. Heb zelf schroefset niet in elkaar gezet dus weet niet zeker, en ben niet meer bevriend met de gozer die het deed. Bij vorige golf wel en daar had ik geen last van? Moest toen snelweg dus dees hij het voor mij. Van week alles demonteren.

Niet mogelijk dan om het 'vr6' systeem te monteren? Alleen zal je de onderdelen nier meer nieuw kunnen kopen?
Laatst gewijzigd door VWHeart op 10 feb 2018 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.