VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door MisterJRF
#2811197
Goedemiddag allen,

Zojuist mijzelf voorgesteld:

http://www.vwforum.nl/voorstellen-golf- ... 8#p2811195

En meteen maar met de deur in huis vallen :)

Ik ben sinds 2 dagen eigenaar van een Golfje 4 uit 2001 en daar heb ik de afgelopen dagen prima plezier van.

nu wil het geval zo zijn dat mijn Tacho het niet deed/doet. Toeren, brandstof & temperatuur werkt primaoverigens. Wat heb ik gedaan:

- Forum op nageslagen :D
- Zekeringen gecontroleerd.
- Bekabeling gecontroleerd.
- Sensor op de bak gecontroleerd.

Dit alles was in orde, dus volgende stap, Tacho checken. Al snel kwam ik erachter dat een voorganger dit al heeft geprobeerd, dar de Torx die in het dashboard zitten, afwezig waren en eveneens 2 schroeven missen van de unit zelf. Afijn, unit op het oog beoordeeld en toch maar besloten om met enige voorzichtigheid het "witte" afdekmechanisme te openen en ik zie dat er een "radartje" mist. Althans die conclusie heb ik getrokken, nadat ik ook maar voorzichtig de toerenteller heb geopend om te vergelijken. daar ik dit onderdeel niet los heb en ik met demonteren waarschijnlijk ook de toerenteller iets beschadigd heb.

Na het terugplaatsen loopt de RPM teller wel, maar komt niet helemaal terug naar "0"

Lang verhaal kort, ik heb op marktplaats een andere teller gezien en ik hoop dat een van jullie deze voor mij kan inleren met VCDS/VAG Com of wat je ook nodig hebt :) Ik heb zelf een VAG-Com die ik voor de Audi gebruikte, maar wil niet gaan lopen k*tten en dingen om zeep helpen.

Zijn er daarnaast nog tips/tricks/alternatieven? wellicht meteen een upgrade naar de teller met de meeste opties e.d.?

ik heb momenteel een teller met een halve BIS (1J0920 826A BPV), maar als het niet al te veel extra kost is wellicht volledig interessant, mits compatibel?

Ik heb meerdere topics gelezen en ziet er naar uit dat het moet lukken, maar graag jullie bevestiging als experts :)

Alvast bedankt voor jullie feedback!
door MisterJRF
#2811201
Thanks! ga ik doen, ik woon in Flevoland... 3x raden ;)

Maar zoals ik het gelezen heb, kom ik niet achter de inlogcodes met de Vagcom toch? of heb ik dat verkeerd begrepen?

J.
#2811324
Als je toch op zoek bent naar een nieuwe tellerunit, is het misschien wel een optie om er eentje uit een Ocean/Pacific, SE of R32 te nemen. Er staan er momenteel nog wel wat op Marktplaats.
Dan moet je denken aan zoiets:
[spoiler]Ocean/Pacific/Sport Edition:
Afbeelding
R32:
Afbeelding[/spoiler]
door MisterJRF
#2811356
Thanks! ziet er inderdaad knap uit!

Ga ik eens onderzoeken :)
door MisterJRF
#2811359
Ik kan een golf Ocean teller op de kop tikken, maar das van een diesel. Nu zie ik mezelf niet snel naar 7000 toeren gaan met die 1.6 maar de klook loopt maar tot 6000. Kan dit zo geprogrammeerd worden, of geeft dat hoofdpijn?

Ik hoor het graag, alvast bednakt voor de reacties!
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2811382
het niet helemaal terug naar 0 is te fixen.
je moet de wijzer rechts omdraaien tot je iets weerstand voelt.
dan draai je hem terug en draai je heel voorzichtig tot je met iets weerstand uitkomt bij de 0
je moet weerstand voelen als je bij de 0 komt zoniet dan moet je hem nog iets verder naar rechts draaien terwijl je weerstand voelt.
dit alles met beleid overigens.
voor dat je de hele unit weer in elkaar zet eerst testen of je het gewenste resultaat hebt bereikt.
door MisterJRF
#2811383
Patrick hi goeiemorgen,

wat je zegt klopt 100%, maar bij het demonteren heb ik een radartje beschadigd. Hij staat dus wel goed op het "nul" punt en geeft ook wel toeren aan, maar zakt niet helemaal goed terug, omdat het radartje dus om zeep is.

In ieder geval dank voor het meedenken!
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2811395
oo oke had niet gelezen dat die beschadigd was dacht dat die miste en je hem vervangen had.
Gebruikersavatar
door MVW
#2811403
MisterJRF schreef:Ik kan een golf Ocean teller op de kop tikken, maar das van een diesel. Nu zie ik mezelf niet snel naar 7000 toeren gaan met die 1.6 maar de klook loopt maar tot 6000. Kan dit zo geprogrammeerd worden, of geeft dat hoofdpijn?

Ik hoor het graag, alvast bednakt voor de reacties!
Volgens mij kan je niet zomaar een dieselteller gebruiken. Je moet dan dacht ik de software laten aanpassen. Misschien dat MK2-VRT je hier verder mee kan helpen. Hij verhelpt vaker problemen met de tellers en past zelf de software aan.
door MisterJRF
#2811442
Thanks! ik heb MK2-VRT een PB en een mailtje gestuurd en wacht met smart op antwoord.

Dank voor het meedenken allemaal!
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk