VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
#2811739
Middag allen,

zoals de titel al doet vermoeden, vind ik de 1 en 2 van mijn golfje (handbak) redelijk lui/traag.

Als ik in z'n 3-5 rij dan gaat het prima allemaal (voor een 1.6 :mrgreen: ) maar voornamelijk de 2 niet.

Gisteren heb ik de luchtfilterbox onder handen genomen, iets wat ik met meerdere wagens heb gedaan, om alle restricties eruit te halen en de airflow te verbeteren. en ik moet zeggen dat de throttle respons iets beter is geworden, maar natuurlijk met zo'n backyard mod, moet je geen wonderen verwachten :D.

Mijn vraag, zijn er naast het gasklephuis reinigen, nog andere dingen die ik zou kunnen controleren/ aanpassen om de luiheid er een beetje uit te krijgen?

Ik zal zo nog even topic maken over die Filter "mod"

Alvast bedankt voor de reacties!

J.
#2811746
MVW Hi,

thanks voor je reactie!

De auto is uitgelezen en geen storingen (meer) ik had een Abgas storing en met het uitlezen kwam ik achter een storing met de beide lamda's deze heb ik nagelopen en er was draadbreuk, waardoor er sluiting was. Nieuwe draden getrokken, storing gewist en niet meer terug gekomen.

Qua onderhoud is het moeilijk te zeggen ik heb de auto zelf 3 weken, maar ik heb meteen volgende gedaan:

- Luchtfilter.
- Brandstoffilter.
- Nieuwe bougies.
- Olie vervangen.
- Luchtfilterhuis aangepast (voor en na geen verschil)
- Banden zijn nieuw.
- Auto is uitgelijnd.

Ik heb wel wat speling op de bak, dus kan ook daar mee te maken hebben. Koppeling an sig voelt nog goed, slipt niet e.d. niet nieuw meer maar wel degelijk nog.

Zelf zat ik nog te denken om het gaskleppenhuis even schoon te maken, maar vorige week heeft m'n el cheapo VCDS kabel het begeven, dus kan hem niet inleren en las dat je wel weer even de basis instellingen moet resetten.

Wellicht ben ik niet helemaal duidelijk geweest, auto komt van z'n plek, maar pas redelijk hoog in de toeren, pas vanaf 2500rpm merk ik in 1-2 dat hij wil zeg maar. daar waar hij in 3-5 al in een relatief lager toerental z'n koppel heeft.

Thanks!
#2811956
Morgen,

hierbij een korte update:

Ik heb gisterenmiddag het gasklephuis gedemonteerd, goed schoongemaakt en met nieuwe pakkingen terug gemonteerd en het rijd een stuk beter nu.

Blij dat het opgelost is.

Iedereen dank voor het meedenken!

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]