VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2813909
swinz schreef:Oh ja als het standaard vermogen niet genoeg is snap ik het enigszins, echter zou voor mij het R32 geluid (non turbo) boven het vermogen staan ;)
Tja, toch is het geluid ook wel leuk met de 2.0tfsi. Het geroggel, aanzuig en blaas geluid zijn toch ook leuk. Ook belangrijk t.o. een R32 motor is het gewicht, dit komt de handelbaarheid niet ten goede. Dus behalve performance en wegligging is alleen het geluid van de R32 motor misschien mooier, dan toch maar een geblazen 4 cilinder......... :mrgreen:

Jos.
#2813934
TouranTFSI schreef:Amen Jos :tu: :mrgreen:
:mrgreen:

Touran verder afgebouwd, schutbord er terug in en wat beugels en de bodemplaat onder de auto gezet. Komende donderdag wordt dè Touran R20 afgesteld. Hij is al getuned (ECU was dus aangepast), maar nu dan maar op de bank kijken wat de aanpassingen aan zoal uit en inlaat nog brengen.

Jos.
#2813935
Is er een reden dat je hem voorafgaand aan de rdw afstelt? Wil je het vermogen na tuning straks op het kenteken hebben?

Ik heb geen idee wat ik van de rdw keuring moet verwachten. Krijg jij bijvoorbeeld geen problemen met de aangepaste uitlaat qua geluid?
#2813944
We gaan inderdaad de auto eerst afstellen en met de uitdraai naar de RDW. Het vermogen staat dan op het kenteken. Dit hebben we nu een paar keer zo gedaan, zal nu ook wel weer goed komen. Ook de uitlaat wordt mee getest, wanneer het geluid onder de norm van de originele auto blijft is het goed. Wordt wel een dingetje aangezien hij nu nogal aanwezig is, vooral in de auto.

Jos.
#2813945
Heb je dit qua vermogen op kenteken ook al eens gedaan bij auto’s met Europese typegoedkeuring (vanaf ‘99)? Dan is dit voor mij namelijk ook handiger om hem met wat meer vermogen op kenteken te zetten.

Heb je al vaker auto’s van deze bouwjaren omgekeurd? Vroeger met de golf 2 stelde het nog bijna minder voor dan een apk... Naar wat ik aan informatie heb moet ik nu ook naar Lelystad voor een geluid en weggedragtest. Ik heb geen idee wat ik me van die laatste moet voorstellen.
#2813948
Die geluid en weggedragtest kom je niet aan onderuit, dit hebben we nu dus vaker gedaan. Dit waren allemaal jongere (na '99 dus) auto's. Wanneer een auto serieus aangepakt is, en de esp het doet is er geen vuiltje aan de lucht. Uitlaatgeluid is wel een dingetje aangezien je dit moeilijk van tevoren kunt testen.

Jos.
#2813950
De geluidstest kan je toch redelijk simpel halen door er een stock uitlaat onder te schroeven? Dan de auto naar max vermogen schroeven voor de keuring en daarna de laatste aanpassingen doen. Je hebt dan de mogelijkheid om te testen omdat je met een geldig kenteken rijdt.

Ik heb begrepen dat je het vermogen een bepaald percentage mag laten stijgen zonder keuring. Dit heb ik van horen zeggen en kan het niet onderbouwen
#2813952
Knudde schreef:De geluidstest kan je toch redelijk simpel halen door er een stock uitlaat onder te schroeven? Dan de auto naar max vermogen schroeven voor de keuring en daarna de laatste aanpassingen doen. Je hebt dan de mogelijkheid om te testen omdat je met een geldig kenteken rijdt.

Ik heb begrepen dat je het vermogen een bepaald percentage mag laten stijgen zonder keuring. Dit heb ik van horen zeggen en kan het niet onderbouwen
Deze motor vindt de stock uitlaat van de Touran niet leuk, en het vermogen is zo'n beetje meer dan verdubbelt......

Jos.
#2813955
een stock tfsi uitlaat kan toch? Met een tussenstuk van 20cm past een golf 5/6 gti uitlaat er zo onder.
Laatst gewijzigd door TouranTFSI op 04 nov 2018 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#2813956
De uitlaat die bij het blok hoort bedoel ik ook. Of past dit weer niet door de vormen en ruimte onder deze auto? Het spruitstuk zal toch niet op je huidige pijp passen.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.