VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Corney
#2815794
Goedenavond,

Is het nog verstandig om een golf 4/5 1.9tdi te kopen met een km stand die richting de 250-270k gaat? Op dit moment rij ik in een Peugeot 107. Jaartje hierin gestuurd, maar toe aan iets meer auto.

Wat is een reële prijs voor een 1.9tdi? Zit namelijk tot een budget van +/-€3300.

Enige tips zijn welkom..

Bvd!:D

Ps, zo ja welke motoren zijn aan te raden? Ik kwam namelijk al 1tegen met de 130pk versie. En 1 van d e 101 versie.
Gebruikersavatar
door Dennuus1
#2815800
Tja... Wat is verstandig..

Het zijn auto's van 15/20 jaar oud, daar moet je gewoon geluk mee hebben. Egr, verstuivers, turbo, kan allemaal kapot gaan, zeker bij die leeftijden/km standen. Zo voordelig als een 107 zal het absoluut niet zijn.
Gebruikersavatar
door JUUL
#2815809
Staar je niet blind op een kilometerstand. Hoe een auto onderhouden is en ermee is omgegaan zegt vaak veel meer. Een 2ehands auto kopen blijft altijd een risico, maar als er een fart-can onder de auto hangt en heeft Lexus-look achterlichten bijvoorbeeld...dan weet je al genoeg. De Vag 1.9tdi motoren zijn oerbetrouwbaar, als je ze goed onderhoudt kun je er echt veel kilometers mee maken. Wij hebben nu een Seat Cordoba Vario 1.9tdi 90pk met net geen 360k op de teller en loopt nog steeds als een trein :tu:
Gebruikersavatar
door Corney
#2815813
2e hands blijft natuurlijk altijd een gok. Ben ik idd bewust van. De peu heb ik net een jaar. Maar het is net niks voor mij. Misschien ook net wat teveel km om er niet stil bij te staan. Voornamelijk het harde motorgeluid bij kruissnelheden.

Ik heb altijd benzines gereden, en ben dan ook echt een leek op gebied van de diesels. Bij de benzines zijn sommige op bij 2 ton op de teller. Bij de diesels, en voornamelijk de 1.9tdi, zie ik kilometerstanden tot 5ton+. Ook zat ik lichtelijk te kijken bij een Astra 1.7cdti. Schijnen redelijk goede autos te zijn tov de 1.9cdtis van de Opels. Ook scheelt dat vaak aardig in de prijs, maar toch denk ik vaak dat dat een reden heeft.

Enige punt is, wat ik eerder al zei, ik ben gewend om autos rond de 150dkm te kopen. Maar als jullie zeggen dat het dubbele prima kan bij een aankoop diesel geloof ik dat. Diesels vond ik altijd erg fijn rijden.

@Jos, heb je evt een advertentie? Lees wel wat horror verhalen van gescheurde koppen? Bedankt Iig voor je aanbod ben er benieuwd naar..
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk