VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door CorTiguan
#2816427
Ik overweeg om mijn VW Tiguan met een 1.4 TSI motor (turbo,160 pk), DSG, 65.000 km van een LPG installatie te voorzien.
Offertes opgevraagd en zelf nagerekend dat dit financieel voordelig is.

Maar is dit ook technisch gezien verstandig i.v.m. hogere motortemperaturen en de hieruit volgende problemen met kleppen, cilinderkop, etc?
De meeste berichten die hierover te vinden zijn zijn gedateerd, hebben betrekking op andere motoren of zijn weinig concreet.
Is klepsmering noodzakelijk ? Hoe houden de motoren zich na 150.000km op LPG ?, Hoeveel wordt het meer verbruik (nu 1 op 11), Tips, Trucs zijn enkele van de vragen die ik hierover heb waar jij misschien een antwoord op kan geven.
Bedankt.
#2816452
De 1.4 TSI, in het bijzonder de 160 pk versie, lopen sws al bij bosjes kapot. Ga je hier ook nog eens een LPG installatie aan toevoegen, geef ik het geen grote kans van slagen.

Wat je aan brandstofkosten bespaard ben je uiteindelijk dubbel en dwars kwijt aan waarschijnlijk een cilinderkop revisie en wellicht nog wel meer ellende.

Als automonteur blijf ik erbij; gas moet je op koken.
#2816458
zoals al vermeld ja zou daar zeker met een tsi al niet aan beginnen.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.