- 13 feb 2019 15:17
#2816427
Ik overweeg om mijn VW Tiguan met een 1.4 TSI motor (turbo,160 pk), DSG, 65.000 km van een LPG installatie te voorzien.
Offertes opgevraagd en zelf nagerekend dat dit financieel voordelig is.
Maar is dit ook technisch gezien verstandig i.v.m. hogere motortemperaturen en de hieruit volgende problemen met kleppen, cilinderkop, etc?
De meeste berichten die hierover te vinden zijn zijn gedateerd, hebben betrekking op andere motoren of zijn weinig concreet.
Is klepsmering noodzakelijk ? Hoe houden de motoren zich na 150.000km op LPG ?, Hoeveel wordt het meer verbruik (nu 1 op 11), Tips, Trucs zijn enkele van de vragen die ik hierover heb waar jij misschien een antwoord op kan geven.
Bedankt.
Offertes opgevraagd en zelf nagerekend dat dit financieel voordelig is.
Maar is dit ook technisch gezien verstandig i.v.m. hogere motortemperaturen en de hieruit volgende problemen met kleppen, cilinderkop, etc?
De meeste berichten die hierover te vinden zijn zijn gedateerd, hebben betrekking op andere motoren of zijn weinig concreet.
Is klepsmering noodzakelijk ? Hoe houden de motoren zich na 150.000km op LPG ?, Hoeveel wordt het meer verbruik (nu 1 op 11), Tips, Trucs zijn enkele van de vragen die ik hierover heb waar jij misschien een antwoord op kan geven.
Bedankt.