VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2817446
Hallo,
Ik heb mij aangemeld op dit forum, ben altijd een fan van Volkswagen, met name dieselmotor gecombineerd met een automatische vesnellingsbak. Ik rij door mijn werk redelijk wat kilometers, daarom een diesel met automaat. Mijn eerste was dan de golf 4 1.9tdi aut. Heerlijke auto was dat!


Heden rij ik een Golf 6 1.6 tdi bluemotion met dsg 7 traps.
Na vandaag geconstateerd met mijn vw golf 6 dsg 7 1.6 tdi bluemotion dat er een probleem is. Een steeksleutel icoontje verschijnt knippert in de display waar je de stand van de bak afleest D of D1,D2 etc.
Na uitlezen bij de versnellingsbakken-specialist zijn er 2 meldingen. 1e is dat de max is bereikt van de frictie 2e koppeling, 2e melding gaat over de hydrauliek.

Met andere woorden de dsgbak moet worden gereviseerd of vervangen worden. 2e clutch en hydrauliek(mechatronica)

Als trouwe automaat rijder vindt ik niet zo erg dat dit nu gebeurt na 300000km. Maar ben wel benieuwd naar ervaringen van mede eigenaren van dsgbakkenisten ;-)
De motor 1.6 tdi-etje draait gewoon erg goed, ook na de dieselgate affaire upgrade, software en hardware rijdt hij geheel prima. Idd t verbruik is wat toegenomen maar niet schrikbarend.
Ik haal nog net 1000km volgens de kmteller van de auto. Al zou ik t eens moeten ijken de digitale teller met een analoge teller.


Als ik terugkijk op alle kilometers die gemaakt hebt dan heb ik alleen een aircopomp vervangen en 2 veren (achter) . De rest is normaal onderhoud om de 30000km.(olie,filter en banden & remblokken schijven)

Ik rij nog altijd met veel plezier in mijn golf 6 station. Dus laat ook mijn bak vervangen, kan ik daarna weer rustig verder rijden na de volgende 300000 km?


Ps; Ben benieuwd of er mede-eigenaren zijn met dezelfde ervaringen, DSg bakken zijn er veel van gemaakt, niet altijd doen ze t slecht.


Groet,

Nillis
#2817464
weet je de foutcode toevallig met betrekking tot de hydrauliek / mechatronic.
er is altijd nog reparatie of revisie mogelijk.
#2839529
Aan Nillis,

Ik las je vraag en ik heb dezelfde probleem met mijn Golf 6 tdi1.6 automaat. Ik kan nu helemaal niet meer rijden staat nu op de parkeerplaats voor het huis. Had een afspraak gemaakt voor een diagnose in Varsseveld maar moest dit afzeggen hierdoor.
Hoe heb jij dit opgelost met jouw auto. En ik las dat het een dure reparatie wordt.
Hoop op een reactie van je of van iemand hoe of wat

Mvg,

Stef
#2839533
Nillis heeft sinds april 2019 het forum niet meer bezocht... maar wellicht dat een van de andere forumleden je vraag kan beantwoorden...

... weet niet of je lid bent van de ANWB, met woonplaats-service kan je de ANWB verzoeken je auto naar de garage te transporteren... (of de garage van je keuze moet zelf het transport kunnen regelen).
#2839539
Mijn vervanging van de mechatronica voor een gereviseerde variant bij onze vorige golf 6 kostte €1172. Dit was in 2019. De koppeling zou ook rond de €1000 gaan kosten maar dit kon toen gelukkig nog op VW verhaald worden.
Voorheen kon je de prijzen op hun oude website zo opzoeken maar dat kan nu niet meer. Is het is verstopt.

Dit zijn voor zowel de garage als de klant vervele[…]

Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Dit is een update voor het mediasysteem niet voor […]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Je kan bij me langs komen eventueel en kan ik hem […]

Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]

Geluid onder het rijden

Sorry, maar ik kan het natuurlijk niet anders ver[…]