- 26 mar 2019 19:37
#2817446
Hallo,
Ik heb mij aangemeld op dit forum, ben altijd een fan van Volkswagen, met name dieselmotor gecombineerd met een automatische vesnellingsbak. Ik rij door mijn werk redelijk wat kilometers, daarom een diesel met automaat. Mijn eerste was dan de golf 4 1.9tdi aut. Heerlijke auto was dat!
Heden rij ik een Golf 6 1.6 tdi bluemotion met dsg 7 traps.
Na vandaag geconstateerd met mijn vw golf 6 dsg 7 1.6 tdi bluemotion dat er een probleem is. Een steeksleutel icoontje verschijnt knippert in de display waar je de stand van de bak afleest D of D1,D2 etc.
Na uitlezen bij de versnellingsbakken-specialist zijn er 2 meldingen. 1e is dat de max is bereikt van de frictie 2e koppeling, 2e melding gaat over de hydrauliek.
Met andere woorden de dsgbak moet worden gereviseerd of vervangen worden. 2e clutch en hydrauliek(mechatronica)
Als trouwe automaat rijder vindt ik niet zo erg dat dit nu gebeurt na 300000km. Maar ben wel benieuwd naar ervaringen van mede eigenaren van dsgbakkenisten ;-)
De motor 1.6 tdi-etje draait gewoon erg goed, ook na de dieselgate affaire upgrade, software en hardware rijdt hij geheel prima. Idd t verbruik is wat toegenomen maar niet schrikbarend.
Ik haal nog net 1000km volgens de kmteller van de auto. Al zou ik t eens moeten ijken de digitale teller met een analoge teller.
Als ik terugkijk op alle kilometers die gemaakt hebt dan heb ik alleen een aircopomp vervangen en 2 veren (achter) . De rest is normaal onderhoud om de 30000km.(olie,filter en banden & remblokken schijven)
Ik rij nog altijd met veel plezier in mijn golf 6 station. Dus laat ook mijn bak vervangen, kan ik daarna weer rustig verder rijden na de volgende 300000 km?
Ps; Ben benieuwd of er mede-eigenaren zijn met dezelfde ervaringen, DSg bakken zijn er veel van gemaakt, niet altijd doen ze t slecht.
Groet,
Nillis
Ik heb mij aangemeld op dit forum, ben altijd een fan van Volkswagen, met name dieselmotor gecombineerd met een automatische vesnellingsbak. Ik rij door mijn werk redelijk wat kilometers, daarom een diesel met automaat. Mijn eerste was dan de golf 4 1.9tdi aut. Heerlijke auto was dat!
Heden rij ik een Golf 6 1.6 tdi bluemotion met dsg 7 traps.
Na vandaag geconstateerd met mijn vw golf 6 dsg 7 1.6 tdi bluemotion dat er een probleem is. Een steeksleutel icoontje verschijnt knippert in de display waar je de stand van de bak afleest D of D1,D2 etc.
Na uitlezen bij de versnellingsbakken-specialist zijn er 2 meldingen. 1e is dat de max is bereikt van de frictie 2e koppeling, 2e melding gaat over de hydrauliek.
Met andere woorden de dsgbak moet worden gereviseerd of vervangen worden. 2e clutch en hydrauliek(mechatronica)
Als trouwe automaat rijder vindt ik niet zo erg dat dit nu gebeurt na 300000km. Maar ben wel benieuwd naar ervaringen van mede eigenaren van dsgbakkenisten ;-)
De motor 1.6 tdi-etje draait gewoon erg goed, ook na de dieselgate affaire upgrade, software en hardware rijdt hij geheel prima. Idd t verbruik is wat toegenomen maar niet schrikbarend.
Ik haal nog net 1000km volgens de kmteller van de auto. Al zou ik t eens moeten ijken de digitale teller met een analoge teller.
Als ik terugkijk op alle kilometers die gemaakt hebt dan heb ik alleen een aircopomp vervangen en 2 veren (achter) . De rest is normaal onderhoud om de 30000km.(olie,filter en banden & remblokken schijven)
Ik rij nog altijd met veel plezier in mijn golf 6 station. Dus laat ook mijn bak vervangen, kan ik daarna weer rustig verder rijden na de volgende 300000 km?
Ps; Ben benieuwd of er mede-eigenaren zijn met dezelfde ervaringen, DSg bakken zijn er veel van gemaakt, niet altijd doen ze t slecht.
Groet,
Nillis