VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door rairozay
#2818483
Beste Leden.
Ik heb een Polo 1.4 FSI motorblok code AXU.
De motor draait op 3 cilinder. Cilinder 2 heeft lage druk.

Ik heb vandaag de Bougies en de Bobine verwisseld maar auto stottert steeds.

ik heb een vermoede dat het om een verbrande klep is of nokkenas geleider versleten.

is er iemand omgeving den haag die dit voor mij kan maken voor een goeie prijsje?'
Gebruikersavatar
door MVW
#2818490
rairozay schreef:De motor draait op 3 cilinder. Cilinder 2 heeft lage druk.
Hoe heb je dit geconstateerd? Compressiemeting? Cilinderlektest? Of heb je alleen een storingscode met cilinderoverslag?
rairozay schreef:Ik heb vandaag de Bougies en de Bobine verwisseld maar auto stottert steeds.
Heb je de bougies onderling (van bijv. cilinder 1 en 2) gewisseld, of nieuwe onderdelen gemonteerd? Heb je de auto nogmaals uitgelezen? Zoja, kwam de storing bij dezelfde cilinder terug? Wees even specifiek.
rairozay schreef:ik heb een vermoede dat het om een verbrande klep is of nokkenas geleider versleten.'
Een verbrande klep is mogelijk als je compressieverlies hebt op de desbetreffende cilinder.

Laat eerst eens een goede diagnose stellen. Ligt het bijv. aan compressieverlies, of is de compressie in orde en moet je de oorzaak van misfires elders zoeken? Aan de hand van deze bevindingen kunnen we wellicht advies geven. Op dit moment is het, behalve wat dingen die je kunt controleren, gissen naar de oorzaak, en daar heb je niets aan ;)
door rairozay
#2818495
Het gaat om een Polo 2005 1.4ltr FSI. met 123k op teller.

Ik heb aangegeven dat cilinder 2 lage druk heeft. Na wisselen van de Bougies en Bobines van cilinders blijft de nummer 2 steeds met lage druk. Hierdoor is meestal een verbrande klep de oorzaak.

Ik ben opzoek naar iemand die dit voor mij kan vervangen voor een mooie prijsje.
Gebruikersavatar
door MVW
#2818507
rairozay schreef:Het gaat om een Polo 2005 1.4ltr FSI. met 123k op teller.

Ik heb aangegeven dat cilinder 2 lage druk heeft. Na wisselen van de Bougies en Bobines van cilinders blijft de nummer 2 steeds met lage druk. Hierdoor is meestal een verbrande klep de oorzaak.

Ik ben opzoek naar iemand die dit voor mij kan vervangen voor een mooie prijsje.
Je hebt geen antwoord gegeven op mijn vragen. Ik snap niet wat je bedoelt met lage druk. Als je compressieverlies hebt dan heeft het verwisselen van bougies en bobines natuurlijk geen zin.
door rairozay
#2818584
MVW schreef:
rairozay schreef:Het gaat om een Polo 2005 1.4ltr FSI. met 123k op teller.

Ik heb aangegeven dat cilinder 2 lage druk heeft. Na wisselen van de Bougies en Bobines van cilinders blijft de nummer 2 steeds met lage druk. Hierdoor is meestal een verbrande klep de oorzaak.

Ik ben opzoek naar iemand die dit voor mij kan vervangen voor een mooie prijsje.
Je hebt geen antwoord gegeven op mijn vragen. Ik snap niet wat je bedoelt met lage druk. Als je compressieverlies hebt dan heeft het verwisselen van bougies en bobines natuurlijk geen zin.
als de motor op 3 cilinder draait ga je eerst beginnen met bobine en bougies en dan verder toch, en daarna kwam ik achter dar de compressie te laag is. Enig idee wat dat kan zijn??
ik ben niet hier om hele theorie te gaan beschrijven.

ik vroeg enkel of er iemand mij hiermee kan helpen of een beetje kunt zeggen wat hier de oorzak kunt zijn.
Gebruikersavatar
door Dennuus1
#2818586
rairozay schreef:
MVW schreef:
rairozay schreef:Het gaat om een Polo 2005 1.4ltr FSI. met 123k op teller.

Ik heb aangegeven dat cilinder 2 lage druk heeft. Na wisselen van de Bougies en Bobines van cilinders blijft de nummer 2 steeds met lage druk. Hierdoor is meestal een verbrande klep de oorzaak.

Ik ben opzoek naar iemand die dit voor mij kan vervangen voor een mooie prijsje.
Je hebt geen antwoord gegeven op mijn vragen. Ik snap niet wat je bedoelt met lage druk. Als je compressieverlies hebt dan heeft het verwisselen van bougies en bobines natuurlijk geen zin.

ik ben niet hier om hele theorie te gaan beschrijven.
Als het juist omschrijven van een klacht teveel moeite is, wat verwacht je hier dan als antwoord te krijgen?

Je bent totaal niet duidelijk, MVW probeert je te helpen en vraagt om een duidelijk antwoord op zijn vragen.

Vervolgens zit je hem af te snauwen en denk je dat je het zelf wel beter weet....

Als je hulp wilt hebben moet het van 2 kanten komen :tu:

Om te beginnen zou je het resultaat van de compressie meting hier kunnen plaatsen, "lage druk" kunnen we natuurlijk helemaal niks mee.
door TouranTFSI
#2818587
Het kan ook gewoon koolstof afzetting in je inlaat of op je kleppen zijn. HBT kan dit reinigen met walnootstralen. Compressieverlies is hier vaak een symptoom van.
door rairozay
#2818831
Ik heb vandaag nog een keer door de ANWB een compressie meting uitgevoerd, met resultaat;

Cil 1;10 bar
CIl 2;5 bar
Cil 3;5, bar
Cil 4;5, bar

Weet iemand misschien mogelijke oorzaken hoe het kunt zijn dat ik op 3 cilinder zo weinig compr. hebt?
door TouranTFSI
#2818832
Heb je je inlaat spruitstuk er al af gehad? Kijk eens hoeveel koolstof afzetting er in je inlaat zit voordat je veel kosten gaat maken om je blok uit elkaar te halen...

Dit is ook bij de Golf 5 GTI meestal de oorzaak van compressieverlies.
door rairozay
#2818841
Hallo TouranTFSI

bedankt voor de info. Ik ben gaan googlen wat dat betekent, het is erg raadzaan om dit te laten uitvoeren op motoren met directe inspuiting..

Mijn vraag is nu, mijn auto start niet kan dat gewoon laten doen?
door TouranTFSI
#2818844
Ja, ik zie dat Tom van HBT ermee is gestopt. Ik zou een adres bij je in de buurt zoeken waar ze de inlaat reinigen met walnut blasting. Dit is de enige goede en effectieve manier. Alle chemische methoden zijn slechts lapmiddeltjes.

Succes!
door rairozay
#2818845
Ja klopt hij is ermee gestopt. Ik heb wel eentje in de buurt gevonden. Alleen weet nie of ik met een auto die niet start kunt doen. Zal ze bellen morgen.

Ik heb deze auto vorige week gereden waar de motor al onstationair draaide en daarna niet meer gestart. Na een week wilt ie opeens niet meer starten
Gebruikersavatar
door MVW
#2818848
Kijk, om die reden vragen wij om dit soort info. Je geeft in je eerste topic aan dat cilinder 2 een lage druk heeft, maar in werkelijkheid hebben alle cilinders last van een te lage compressie-einddruk. Bij cilinder 1 wordt slechts nauwelijks druk opgebouwd. Bij een goede motor op bedrijfstemperatuur moet je minimaal tussen de 11 en 14 bar meten, en het liefst bij alle vier de cilinders een gelijke waarde.

Als die meetresultaten kloppen, is het echt goed mis. Je gaat het niet zomaar redden met een reiniging. Indien de kleppen door vervuiling niet goed meer sluiten (dat is zeker mogelijk bij deze motoren) is de kans op een verbrande klep heel groot. Als de klep namelijk niet meer goed sluit, kan hij zijn warmte niet meer kwijt en kan dan verbranden.

Je kunt natuurlijk het inlaattraject voor de zekerheid laten controleren, maar ik denk dat het probleem wat dieper zit. Omdat er bij alle cilinders een te lage druk wordt gemeten, zou ik in ieder geval de distributietiming en de nokkenassen controleren (zijn de nokken niet afgesleten?). Je zou een cilinderlektest kunnen laten uitvoeren. Afhankelijk van de uitkomst, kan je de cilinderkop demonteren en die laten controleren. Een laatste mogelijkheid is nog versleten zuigerveren en / of gladde cilinderwanden. Ook dat kun je met een cilinderlektest controleren, of optisch beoordelen als de kop eraf is.
door rairozay
#2818850
Hallo MVW.

Je verhaal is erg logisch en duidelijk.
Dat klopt in de eerste Topic heb ik aangeven 1 cilinder.
Ik ben gaan rijden met de auto heel even en daarna niet meer. Na 1 week wou ik weer weg rijden maar de motor slaat niet aan. Heb besloten ANWB even te benaderen met resultaat te lage compressie op alle cilinders.

Naar mijn idee, versleten zuigveren dan moet de bougies nat zijn toch, of ben ik verkeerd?
Actie 2:De Bougies eruit gehaald geen vervuiling van olie zeg maar. (niet nat).

Vraagje : Kan het zijn als de ketting versprongen is dat de compressie over alle cilinders zo laag zijn?
Dus dan is de auto niet meer op tijd?

Heb zitten lezen op internet dat verbrande/kapotte koppakking ook lage compressie geeft.
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]