- 22 mei 2019 12:09
#2818734
Oh nou weer wat geleerd. As vrijdag heb ik een afspraak met de garage voor een grote beurt. Op dit zelfde topic staat er ook wat er gerepareerd gaat worden. Ik heb zojuist in stilstand even toeren gemaakt. Voor mijn gevoel klonk dat hetzelfde zowel met koppeling als zonder. Wel viel me op dat ik een hoog gerinkel hoorde zodra ik op de 4500 toeren zat. Met en zonder koppeling. Dat gerommel/gebrom hoorde je bij zowel koppeling in als uit rond de 4000-4500 toeren.
Moet ik het gewoon aan laten kaarten bij de garage vrijdag?
MVW schreef:Nee, jouw auto heeft geen tweemassa vliegwiel.
Hoor je het ook als de auto stil staat en je het gaspedaal indrukt? Misschien eens controleren of de rammel uit de katalysator komt. Het gebeurt nog wel eens dat de kat verstopt raakt, en daardoor vermogensverlies en bijgeluiden optreden.
Maar goed, achter de pc zijn trillingen, geluiden en andere soort klachten (uiteraard) niet te onderzoeken. Het blijft gissen. Dus. even naar laten kijken, dan weet je wat het is.
Oh nou weer wat geleerd. As vrijdag heb ik een afspraak met de garage voor een grote beurt. Op dit zelfde topic staat er ook wat er gerepareerd gaat worden. Ik heb zojuist in stilstand even toeren gemaakt. Voor mijn gevoel klonk dat hetzelfde zowel met koppeling als zonder. Wel viel me op dat ik een hoog gerinkel hoorde zodra ik op de 4500 toeren zat. Met en zonder koppeling. Dat gerommel/gebrom hoorde je bij zowel koppeling in als uit rond de 4000-4500 toeren.
Moet ik het gewoon aan laten kaarten bij de garage vrijdag?
Beknopt uitleggen, ik kan het niet. Ik zal in het vervolg sneller typen.