VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
door LukasGolfmk4
#2819433
patrickmk3 schreef:de stuurkolom onder het dashboard heeft 2 kruiskoppelingen controleer deze is op speling.
laat iemand aan het stuur draaien terwijl jij op de kruiskoppelingen let.

Ik heb met al mijn lenigheid onder het dashboard zien proberen te komen. Maar ik kan niet echt meer zien dan zwarte kappen. Nou heb ik het dashboard gedeelte onder het stuur weggehaald kom ik nog een zwarte stalen kap tegen. Moet dit allemaal weg? Ik dacht namelijk uit jou reactie te halen dat je het 'gelijk kon zien' maar dat heeft natuurlijk te maken met internet en interpretatie..
door LukasGolfmk4
#2819458
Ik heb hulp nodig, kruiskoppeling los, hoe te repareren? Is dit zelf te doen.

Ik heb dus op verzoek van patrick een poging gedaan om mijn kruiskoppeling te controleren, dit is niet gelukt. (amateuuuur)
Gelukkig ben ik via Allsecur verzekerd en kon ik bij kwikfit een gratis zomercheck laten doen.
Toen de auto daar op de brug stond heb ik zelf even alle wielen gecontroleerd op speling. Geen enkel wiel had speling en de monteur kon ook bevestigen dat de stabilisator stangen en kogels allemaal goed waren. (vandaar dat er geen speling was)

Ik heb de monteur gevraagd of hij kon kijken of het dus de kruiskoppelingen waren. Na 2 minuten kwam hij naar me toe en zei die (in gebrekkig Nederlands) "je weet toch die 2 zilvere blokjes achtige dingens daar onder je stuur iets verder'?' ''Die is los man'' Ik vroeg of dit de kruiskoppelingen waren.. ''ja man'' . De baas van Kwikfit zag dat zijn monteur met andere dingen bezig was dan de normale zomercheck waarvoor ik kwam dus kwam die even kijken. De baas stuurde de behulpzame monteur naar de volgende klant, want ik was wel klaar. De baas nam het gesprek met mij over en zei vervolgens, ik zou er niks aan doen, ik word er niet bang van. Het is geen auto van 80.000 euro dus het is het niet waard.

Vanwege de drukte liet ik het op dat moment maar even zo. Maar ik rijd momenteel toch echt met samengeknepen billen. Buiten dat samengeknepen billen al niet comfortabel is, zit het warme weer zich ook te verplaatsen naar die samengeknepen billen..

Ik wil dit gewoon gefixt hebben voordat ik op vakantie naar Kroatie ga. (over 4 weken)
De speling word naar mijn idee steeds erger, ik merk het steeds meer met rijden..

Nu ik een beetje heb uitgelegd dat ik het dus wel echt belangrijk vind en er iets aan wil doen.. Kan iemand hier, die weet waar hij/zij het over heeft, mij uitleggen hoe ik dit (indien mogelijk) zelf kan aandraaien of vastmaken. Zo niet, wat is een beetje monteur kwijt aan tijd voor dit soort reparaties?

Sorry voor het lange verhaal, op school was dat ook een leerpunt voor mij. Niet gelukt.

Fijne zondag!
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2819461
de onderste kruiskoppeling die op het stuurhuis komt zit vast met een bout (nr1 tekening)
dit is ook het enigste deel wat aan te draaien is.
dit kun je dus eerst controleren.
tussen de pedalen zit deze kruiskoppeling.
(even de afdekking aan de kant halen)
puntje even hierbij als je hem er af haalt niet aan het stuur draaien.
anders klopt de stand van de wielen niet meer.
meestal montage maar mogelijk op een manier maar ik teken ze altijd af.
soms kunnen ze wel anders gemonteerd worden namelijk.
dan verder waar het verhaal gebleven was.
als dat goed vast zit dan is het een kwestie van vervangen.
voor zo ver ik weet kun je dit bij een golf 4 niet los vervangen maar alleen de hele stuurkolom.
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (95.84 KiB) 660 keer bekeken
door Vwvangerrie
#2820634
LukasGolfmk4 schreef:Ik heb hulp nodig, kruiskoppeling los, hoe te repareren? Is dit zelf te doen.

Ik heb dus op verzoek van patrick een poging gedaan om mijn kruiskoppeling te controleren, dit is niet gelukt. (amateuuuur)
Gelukkig ben ik via Allsecur verzekerd en kon ik bij kwikfit een gratis zomercheck laten doen.
Toen de auto daar op de brug stond heb ik zelf even alle wielen gecontroleerd op speling. Geen enkel wiel had speling en de monteur kon ook bevestigen dat de stabilisator stangen en kogels allemaal goed waren. (vandaar dat er geen speling was)

Ik heb de monteur gevraagd of hij kon kijken of het dus de kruiskoppelingen waren. Na 2 minuten kwam hij naar me toe en zei die (in gebrekkig Nederlands) "je weet toch die 2 zilvere blokjes achtige dingens daar onder je stuur iets verder'?' ''Die is los man'' Ik vroeg of dit de kruiskoppelingen waren.. ''ja man'' . De baas van Kwikfit zag dat zijn monteur met andere dingen bezig was dan de normale zomercheck waarvoor ik kwam dus kwam die even kijken. De baas stuurde de behulpzame monteur naar de volgende klant, want ik was wel klaar. De baas nam het gesprek met mij over en zei vervolgens, ik zou er niks aan doen, ik word er niet bang van. Het is geen auto van 80.000 euro dus het is het niet waard.

Vanwege de drukte liet ik het op dat moment maar even zo. Maar ik rijd momenteel toch echt met samengeknepen billen. Buiten dat samengeknepen billen al niet comfortabel is, zit het warme weer zich ook te verplaatsen naar die samengeknepen billen..

Ik wil dit gewoon gefixt hebben voordat ik op vakantie naar Kroatie ga. (over 4 weken)
De speling word naar mijn idee steeds erger, ik merk het steeds meer met rijden..

Nu ik een beetje heb uitgelegd dat ik het dus wel echt belangrijk vind en er iets aan wil doen.. Kan iemand hier, die weet waar hij/zij het over heeft, mij uitleggen hoe ik dit (indien mogelijk) zelf kan aandraaien of vastmaken. Zo niet, wat is een beetje monteur kwijt aan tijd voor dit soort reparaties?

Sorry voor het lange verhaal, op school was dat ook een leerpunt voor mij. Niet gelukt.

Fijne zondag!
Zou er niet te zwaar aan tillen

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]