VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
#2821263
Hallo,
even een vraagje aan de gemeenschap op deze site. Zijn er mensen die benaderd zijn door Pon vanwege terugroep actie 15H2, betreffende vervangen nokkenasversteller? Ik wel en ik ben beland in een genante soap bij Pon.

Het probleem is al eerder beschreven in "Distributieriem fiasco bij Golf 1.2 TSI bij 43.000 km op de teller" op deze site, maar na alle ontkenningen en afwijzingen van Pon, heb ik zelf de reparatie van het probleem a 2.500 euro maar betaald en ging over tot de orde van de dag. Twee weken later echter kreeg ik doodleuk een brief, van ongetwijfeld een andere afdeling van Pon / VW NL, dat er een terugroep actie was op precies het probleem dat ik heb gehad - afgebroken tandwiel van de nokkenasversteller. Ik heb bij Pon een claim neergelegd om de reparatiekosten vergoed te krijgen, maar krijg wonderlijke antwoorden terug om dat te ontlopen. Het is een mengeling van Kafka en Monty Python. Vandaar de vraag of anderen ook in dat 15H2 terugroep traject zitten en hoe dat loopt. Ik ga later deze week dit maar via de media aankaarten en als dat niet binnen 2 weken lukt, neemt de jurist het over - dat is de interne weddenschap hier. Dus ik hoor het graag wat anderen hebben ervaren.
#2846244
Hier vorige week hetzelfde probleem gehad met mijn golf 7 van December 2014. (1.2 tsi) en maar 108.000KM.
Nokkenas-tandwiel afgebroken en stond hierdoor midden op de weg stil met een afslaande motor. distributieriem is er gelijk afgesprongen natuurlijk doordat het tandwiel is afgebroken.
Volkswagen had volgens het RDW mij moeten informeren over dit gebrek zodat het Tandwiel preventief vervangen had kunnen worden.

Mijn auto staat nu bij de Volkswagen dealer met geschatte kosten van boven de €5000. Ze willen niet toegeven dat dit een productiefout is en vinden dat de terugroepactie niet voor mijn motor geldt, zo proberen ze er natuurlijk makkelijk van af te komen!

Boeven.

Ik schakel nu de rechtsbijstand in
Er zijn 10 duizenden Vw golfjes voor teruggeroepen!!
#2846247
Jammer genoeg heeft de topic-starter na 20 september 2019 het forum niet meer bezocht, of dat moet gebeurd zijn zonder in te loggen... had graag willen weten hoe de zaak is afgelopen...
#2846249
Mari schreef:Jammer genoeg heeft de topic-starter na 20 september 2019 het forum niet meer bezocht, of dat moet gebeurd zijn zonder in te loggen... had graag willen weten hoe de zaak is afgelopen...
Inderdaad had ik ook willen weten, zeker omdat hier meerdere mensen last van hebben en Volkswagen er graag tussenuit kruipt zonder zelf de kosten te betalen. Ik ben ze inmiddels zat
#2846250
De grote vraag is natuurlijk wanneer de terugroepactie (als die er geweest is) is uitgeroepen... de volgende vraag is dan, was de auto in jouw bezit op dat moment? Als die een andere eigenaar had op dat moment en die heeft er niets mee gedaan, dan denk ik dat jij naast de pot gaat pissen... Antwoorden op deze vragen heb jij...
#2846252
Mari schreef:De grote vraag is natuurlijk wanneer de terugroepactie (als die er geweest is) is uitgeroepen... de volgende vraag is dan, was de auto in jouw bezit op dat moment? Als die een andere eigenaar had op dat moment en die heeft er niets mee gedaan, dan denk ik dat jij naast de pot gaat pissen... Antwoorden op deze vragen heb jij...
Klopt ja. Ik was in 2018 in het bezit van de Golf 7. De terugroepactie is op het RDW bekend gemaakt in 2019. Als ik verder ga zoeken zie ik dat het modeljaar en motortype overeenkomt.
Hierbij de link van het RDW over de terugroepactie:
https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/ ... =MGP190350

Ik ben dan niet altijd in onderhoud geweest bij de VW garage zelf (daar gooien ze de schuld nu op) maar ik ben dus bij andere garages in onderhoud geweest.

Echter is dit geen onderhoudsprobleem en wordt normaliter een nokkenasversteller helemaal niet vervangen bij gewoon onderhoud en deze km-stand.
Dit is een productiefout.

Daarbij mijn kilometerstand van 108.000 km NAP wat ook helemaal niet veel is.

Ik denk dat ik toch verder moet gaan met een advocaat om mijn gelijk te krijgen
Laatst gewijzigd door Pizzapollo op 29 sep 2023 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#2846278
Helaas houdt Volkswagen zijn handen er van af en wilt niets betalen. Ze hebben de motor geinspecteerd en inderdaad geen compressie en raden een motorswap aan. Ze zeggen dat precies mijn motor heel toevallig niet onder deze terugroepactie valt, Zo kom je er natuurlijk makkelijk van af!

Ik laat de auto bij een andere garage maken zodat ik er 2000 euro goedkoper uit kom, en er volgt nog een gesprek met een Volkswagen manager. En als er heel toevallig een advocaat meeleest :-) Wat vinden jullie van deze productiefout?

Beetje late reactie maar lokale schadeherstelbedri[…]

Dag allen Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe ID4.[…]

Golf 7 gte app

Goedemorgen, Ik heb een probleem met de app-bedie[…]

Verhelpen vals olie druk probleem

Inmiddels erachter dat er geen printplaat in het t[…]

Na 1 week rondrijden met alle foutmeldingen en aan[…]

De navigatie plant regelmatig erg onlogische route[…]

Op het scherm zijn twee knoppen die prominent aanw[…]

Gezocht: caddy mk1

Goedendag, Ik ben opzoek naar een harde en zo goed[…]