VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
door josdavids
#2821577
Tijdens mijn laatste onderhoudsbeurt is blijkbaar de golf op een vaste onderhoudsinterval gezet. Ik heb hem bij de dealer opnieuw op variable onderhoudsinterval laten zetten wat hem overigens met moeite lukte aangezien de auto het eerst niet accepteerde. Prima, dat is dus weer klaar, auto stond al draaiend klaar dus ik kon zo weg. Nu ga ik net weer even weg en nu geeft hij aan bij het starten dat er over 16000 km of 230 dagen onderhoud nodig is. De vraag, geeft hij dat niet iets te vroeg aan?
door Mari
#2821582
Bij een variabele service interval wordt gekeken naar:

- Kwaliteit van de olie
- Verstreken tijd
- Afgelegde afstand
- Rijstijl

Dus het zou zo maar eens kunnen zijn dat je de service melding eerder krijgt dan je verwacht! Uit je verhaal wordt niet duidelijk wanneer de dealer het voor je gewijzigd heeft en hoeveel km je inmiddels alweer gereden hebt... dus die 16k km of 230 dagen zou best wel eens kunnen kloppen!

(Info van de website van Gerrit Speek).
door josdavids
#2821648
Bij 180000 km heeft hij een beurt gehad. Bij die beurt is hij blijkbaar per ongeluk door hun op vaste onderhoudsinterval gezet. De mfa gaf begin vorige week aan 7200 km of 27 dagen. Wij rijden eigenlijk niet vaker dan voorheen en zeker niet anders. Maar goed, ik bellen voor een afspraak over die 27 dagen ongeveer. Hij vroeg naar de km stand en vond het vreemd dat hij nu al melding gaf. Hij zou het even navragen en terugbellen. Volgens hun was de beurt niet nodig, vond ik ook wel netjes, ze hadden net zo goed kunnen denken: “we sturen lekker een rekening van x aantal euro”. Begrijp me niet verkeerd, ik vind kosten aan de auto totaal geen probleem, anders had ik beter geen auto kunnen kopen.

Hij heeft inmiddels rond de 194000 gereden nu, en afgelopen vrijdag heeft de monteur hem weer op variabele onderhoudsinterval interval gezet en nu geeft hij aan 16000 km of 230 dagen. Ik bedoelde met “ vroeg” aangeven meer of de auto het niet gewoon een maand van tevoren aan kan geven, dit is gelijk een goeie 7 maand van tevoren.
door Mari
#2821649
... auto geeft tijdig aan dat je kan gaan sparen voor een onderhoudsbeurt... ;)

Heb je de melding 1x gehad, of krijg je hem elke keer als je van huis gaat? In het laatste geval kan ik me voorstellen dat het je irriteert... maar zou zo maar eens kunnen dat het aanpassen van vaste interval naar variabel niet helemaal soepel is verlopen...
door josdavids
#2821651
Ik zal vast wat apart zetten ;) Hij had er wel moeite mee om het op te slaan in de auto. Hij geeft het nl elke keer weer aan. Ik zal even kijken of ik het allemaal kan verwerken :D. Ik kan het in ieder geval niet vergeten, of een excuus hebben dat het even niet uitkomt.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk