VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2821877
Goeie middag iedereen

Ik ga morgen kijken naar een golf 4 2.0 benzine uit 1999. Wordt verkocht door particulier, vraagprijs €2850. 110 duizend op de klok.

Ik vroeg me even af of er iemand specifieke zaken kan aanraden om zeker op te letten bij de testrit/visuele inspectie. De basis dingen weet ik wel zoals roest, onderstel, banden, vloeistoffen etc maar vroeg me af of er voor deze motoren specifiek dingen zijn om op te letten.

moest ik beslissen om hem te kopen zou dit ook mijn daily driver worden dus wel belangrijk dat ik geen kat in een zak koop. Iemand tips?

Thanks!
#2821878
2850,- voor een golf van 20 jaar oud?

Ding mag dan wel vlekkeloos zijn...

2.0 motoren zijn opzich goed, verbruiken vaak wel olie..

Verder gewoon de standaard dingen eigenlijk, zoals elke auto van deze leeftijd... Rubbers/kogels van het onderstel zullen niet allemaal meer even fris zijn, roest etc etc..
#2821882
MVW schreef:Dat is bijna een derde minder van de vraagprijs. Je kan het natuurlijk altijd proberen. :tu:
klopt, en misschien wil ik wel nog verhogen naar 2200, maar meer dan dat lijkt me het niet waard indien hij niet in echte topstaat is.
#2821884
"een goede auto is nooit te duur"

Als hij inderdaad helemaal perfect is, is het alsnog een goede prijs, maar ga er maar niet van uit dat een auto van die leeftijd perfect is.

Je moet gewoon gaan kijken/proefrijden. Als de auto je echt goed bevalt moet je gewoon bieden waar je je prettig bij voelt.
#2821886
Olie verbruiken is bekend . Maar heb er dan al weer 253000 km op staan. De hoeveelheid valt nog wel mee vind ik. En jou keuze heeft nog niet veel gedraaid. Dus mocht de rest nou netjes zijn dan lijkt me 2000 een mooie prijs
#2821891
Update: net terug van testrit. Alle 4 remschijven vol van roest, onder oliekap zat cappuccino. Remvloeistof was donkerbruin. Het koetswerk was wel in zeer goeie staat, geen vlekje roest te bespeuren maar een kapotte koppakking is het natuurlijk niet waard. Wel leuk motortje, ga nu op zoek voor een beter exemplaar
#2821893
Sludge onder de oliedop is vaak het teken dat de auto korte stukjes rijd.

Met een lekke koppakking moet het kvs niveau ook vlot zakken, en vaak heb je dan ook witte rook en een slecht lopende motor.
#2821897
Dennuus1 schreef:Sludge onder de oliedop is vaak het teken dat de auto korte stukjes rijd.

Met een lekke koppakking moet het kvs niveau ook vlot zakken, en vaak heb je dan ook witte rook en een slecht lopende motor.
Nou, nu ik even terugdenk weet ik ook niet heel zeker of de koppak kapot is. Ik checkte voor witte rook en die was er niet, en de motor draaide vrij normaal. Ik hoorde tijdens het rijden wel bijgeluiden komende van de uitlaat en ik dacht met die sludge en remmen gewoon niet de moeite om het risico te nemen. Wat denk jij? het onderstel zag er keurig uit. de enige dingen die me opvielen waren bijgeluid uit stuurkolom en af en toe zwaarder sturen en een bijgeluid van ergens bij de uitlaat
#2821898
Vanaf mijn scherm is het lastig te zeggen natuurlijk.

Als een auto met dit weer een paar dagen stil staat zijn de remschijven al verroest.

De geluiden kan ik verder niet over oordelen zonder ze te horen.

Als je er echt over twijfelt kun je een aankoopkeuring laten doen bij een goede garage. Kost je misschien een paar tientjes maar dan heb je iig wel een beter beeld van de auto.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.