VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Carat69
#2825962
Hallo allemaal,

Ik ben Aad en sinds gisteren in het bezit van een Golf 7 1.4 TSI DSG CUP uitvoering en heb een aantal vragen

1. Hoe zie ik welk Media systeem ik heb. Het boekje zegt Composition Media, Discover Media (Gen 1.)
2. Waar kan ik de software updates voor mijn unit vinden
3. Heeft iemand al de voice control kunnen activeren (alleen mute op mijn unit, via stuur of unit)
(Ik heb een mail gestuurd naar EM-Services maar geen antwoord gekregen)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

groet,
Aad
20200430_151707.jpg
20200430_151707.jpg (3.14 MiB) 1296 keer bekeken
20200430_151712.jpg
20200430_151712.jpg (3.46 MiB) 1296 keer bekeken
20200430_151718.jpg
20200430_151718.jpg (3.43 MiB) 1296 keer bekeken
20200430_151728.jpg
20200430_151728.jpg (3.4 MiB) 1296 keer bekeken
20200430_151741.jpg
20200430_151741.jpg (3.27 MiB) 1296 keer bekeken
20200430_151758.jpg
20200430_151758.jpg (2.8 MiB) 1296 keer bekeken
door Mari
#2825969
Voice-control is alleen middels een FEC (Feature Enable Code) te activeren... dat gaat normaliter via de dealer en kost het nodige.

Het onderdeelnummer 5G0035846A doet vermoeden (volgens Google) dat het een Discover Media betreft.

Updates voor je navigatie kan je hier vinden: https://www.volkswagen.nl/service/infot ... tie-update

Er staat een topic op dit forum over hoe ik mijn Discover Media heb geupdate en tegen welke problemen ik aan liep...wellicht zinvol dat eens door te lezen: viewtopic.php?f=5&t=205923&p=2824598
Carat69 vinden dit leuk
Gebruikersavatar
door Carat69
#2825970
Mari schreef: 30 apr 2020 22:01 Voice-control is alleen middels een FEC (Feature Enable Code) te activeren... dat gaat normaliter via de dealer en kost het nodige.

Het onderdeelnummer 5G0035846A doet vermoeden (volgens Google) dat het een Discover Media betreft.

Updates voor je navigatie kan je hier vinden: https://www.volkswagen.nl/service/infot ... tie-update

Er staat een topic op dit forum over hoe ik mijn Discover Media heb geupdate en tegen welke problemen ik aan liep...wellicht zinvol dat eens door te lezen: viewtopic.php?f=5&t=205923&p=2824598
Hi Mari,

ik had op tweakers of hier een reactie gevonden van EM-Services dat zij hadden ontdekt hoe de voice control te activeren zonder de (FEC) code bij de dealer aan te moeten schaffen.

Het updaten van mijn navigatie dat is gelukt, ook ik liep tegen de nodige problemen aan.
Via het Volkswagen programma werd het proces aan het eind afgebroken met een vage melding en vervolgens
was het SD kaartje zo corrupt dat ik deze ook niet meer kon formateren met een speciaal SD format tool.
Windows 10 formateerde het kaartje gelukkig wel. Vervolgens gewoon de update op het kaartje gekopieerd en toen werkte het weer prima.

De updates die ik echter bedoelde zijn de software van de unit zelf, hier schijnen ook updates voor te zijn, alleen kan ik deze niet vinden.

In ieder geval bedankt voor je reactie

groet,
Aad
Gebruikersavatar
door Carat69
#2825971
Kleine correctie!!!

Ik had op het golfgti forum gelezen dat EM-Services in Alblasserdam het voice control kunnen activeren. Echter zit hier een restrictie aan. Dit gaat alleen bij Media Unit die
de software versie 0420 of lager hebben. Helaas heb ik de 0430 versie op mijn Discover Media unit. Dat wordt dus de FEC code aanschaffen mocht ik dat toch geactiveerd willen hebben.

groet,
Aad
Gebruikersavatar
door Carat69
#2825982
@Mari

nog geen succes met de update van de navigatiekaart. Kaart zit nu al 24 uur in het systeem. Unit gaf eerst "Navigatiegegevens worden gecontroleerd".

Zojuist weer in de auto geweest en nu geeft de unit de melding "Navigatie wordt gestart"

Kortom, maar proberen om alles opnieuw te formateren en alles opnieuw op het kaartje te zetten.

groet,
Aad
Gebruikersavatar
door Carat69
#2825985
Kleine update:

Zojuist het originele VW SD-kaartje opnieuw geformatteerd en hier de back-up op terug gezet.
Dit heb ik gewoon handmatig in Windows 10 gedaan. Terug naar de auto en de navigatie werkt weer.

Ben nu bezig om de nieuwe gedownloade map naar het kaartje te kopiëren maar de laptop is een beetje langzaam.

Straks meer info of deze ook gelukt is.

UPDATE: De navigatie werkt weer met de nieuwste kaart

Dit is hoe ik het heb gedaan:

Als eerste heb ik SD Card Formatter gedownload - dit is het beste tooltje om SD cards mee te formatteren.

https://www.sdcard.org/downloads/formatter/

Proggie geinstalleerd en vervolgens de SD Card geformatteerd met de volgende vinkjes aangevinkt:
- Overwrite format
- CHS format size adjustment

Daarna op de site van VW de nieuwste kaart gedownload: https://www.volkswagen.nl/service/infot ... tie-update (Selecteer het juiste systeem) en download de kaart handmatig. Deze staat onder op de pagina.

Vervolgens deze download uitpakken met de laatste versie van Winrar

Dan de bestanden handmatig met Windows verkennen naar de SD Card kopiëren.

Je krijgt dan een kaartje waar de Root Directory (hoofdmap) er als volgt uit ziet:

Je hebt één map die markets heet
En je hebt een bestandje dat heet DBInfo

Toen dit klaar was ben ik naar de auto gegaan. Heb het contact aangezet en gewacht totdat de unit was opgestart.
Toen naar navigatie gegaan en gewacht totdat de unit melde dat ik het kaartje er in moest doen.

Ik kreeg even de melding : "Navigatiegegevens worden gecontroleerd" 30 seconden tot 1 minuut
en vervolgens startte de navigatie op. En klaar

Alles werkt weer met de nieuwste kaart.

groet,
Aad

@Mari Dank je voor de hulp
Laatst gewijzigd door Carat69 op 01 mei 2020 22:40, 2 keer totaal gewijzigd.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk