VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
#2826517
Ik heb (3rd party) centrale deurvergrendeling ingebouwd in mijn Polo 6R (Polo 2011 - 1.2 benzine - 60pk - 3cilinder) zodat ik hem met de remote open kan maken.

Na wat probleempjes (leek of alleen de pneumatische setting werkte maar na het verwijderen van de jumper lijkt het nu wel gewoon te werken) heb ik hem nu werkend alleen brand er nu een airbag lampje in beeld.

Het gaat om bijna dezelfde set als van dit filmpje
https://youtu.be/uw8w6LznQWk
Hij heeft een rood doosje die je ook overal op Aliexpress ziet. Mijn doosje ziet er anders uit, het kastje en de handleiding en schema hebben een ander papiertje maar zijn hetzelfde.
Afbeelding
Afbeelding


Ik heb je accu er al af gehad maar dit hielp helaas niet. Heeft iemand een idee waarom mijn airbag lampje ineens brand en hoe kan ik dit oplossen?


ps: als dit in het verkeerde gedeelte staat kan een mod dit dan verplaatsen? Aangezien het een redelijk universeel setje is dacht ik dat dit probleem misschien ook bij andere modellen voor kwam.
#2826521
... oplossen lukt niet door de accu los te koppelen, maar daar was je inmiddels al achter. De foutcode is en blijft opgeslagen en zal pas weg zijn wanneer "fout" is opgelost en de foutcode gewist wordt!

Wat de reden van het aangaan van het airbaglampje is gissen voor ons. Om meer te weten te komen is het een kwestie van uitlezen met VCDS, daarna wissen van de foutcode!

Bij sommige modellen komen vaker airbagstoringen voor, neem bijvoorbeeld de Golf V, daar ontstaat vaak een storing wanneer je simpelweg je stoel naar voor of achteren schuift omdat de stekker onder de stoel slecht contact maakt!

Gaan niet zomaar lopen rommelen met je airbags of de bedrading ervan...
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]