VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2827254
Beste leden,


Ik heb gisteren pech gehad met mijn voertuig vw scirocco 2.0tsi. Ik was van mijn werk naar huis aan het rijden en toen voelde ik dat de auto zich houden tijdens gas geven en stotterde. Ik was heel rustig aan het rijden ong 70km/ u in de 6de versnelling dsg. Toen ik het wagen voelde stotteren en na 500meter verder gaf de auto motorstoring lampje en deze knipperde. Toen ik vrij plaats was aan het zoeken wou ik het auto parkeren ging het epc lampje nog eens aan samen met motorstoring. Ik heb de auto dan stil gelegd. En kreeg het nog 1 keer opgestart en auto voelde enorm slecht te lopen stotterde fel en draaide rond 700toeren normaal loopt die iets hoger. Ik heb het onmiddelijk uitgezet. Motor kap open gedaan en gekeken of er iets te zien was. Maar niets speciaals. Ik voelde wel aan de hpfp (hogedrukpomp) die was wel echt heet. Warmer dan de motor zelf , ik was wel 30 minuten aan het rijden en weet niet of dit normaal is.
Hierna heb ik de luchtmassameter heb ik een afgekoppeld en zo probeerde ik de auto te starten ging niet meer aan. Motor draait wel maar geen ontsteking.

Ik heb de wagen na 1 u nog eens geprobeert te starten maar nog steeds dezelfde. Motor draait met startmotor samen maar geen onsteking en het riekt enorm veel naar benzine aan de uitlaat. Toen ik de wagen naar huis heb laten takelen zag ik ook dat mijn benzinewijzer op dashboord kwart lager was , die stond op full 1/1.

De wagen heb ik eens laten uitlezen met de vagcom (vcds) software en gaf melding als cylinder overslag en cylinder uitgeschakeld. Als derde iets met de luchtmassa air ofzo... weet niet van buiten. Dit kan door mijn afkoppeling geweest zijn.

Krijg ook de volgende fout - 01314 motorregelapparaat , aub storingsgeheugen afvragen - geregeld.
Dit opgezocht en kwam 90% door batterij te plat. Dit kan wel zijn want mijn batterij was ook plat na lang proberen.

Auto data:
Scirocco 2.0 tsi met 200pk
Cawb motor
161 000km
Dsg 6 bak dq250
Bouwjaar 2009/08
Interieur model lijkt op de golf 6 gti

Het eerste wat ik ga doen is de bougies vervangen want op onderhoudsboekje zie ik dat dit op 90 000km vervangen was geweest als laatste beurt.

De wagen kan ook getuned zijn stage 1 , zat er een inlegfilter van pipercross in.

Hopelijk kan iemand mij helpen.


Ps: cilinder disabled foutcode waarschijnlijk p130a samen met misfire (overslag cilinder ) p0300 ... p0304 hiertussen iets was het.

Wat kan het zijn ?
#2827271
Update :

Vandaag de batterij volledig opgeladen voor had die juist 12v en na het opladen 12.8V. De batterij eerst terug gemonteerd en daarna proberen te starten van de wagen riek ik enorm veel benzine geur.

Ik zie nu dat de olie niveau iets hoger is dan de max level. Ervoor was die 3/4 ten opzicht tussen min/max level.
Toen ik de dop van olie heb gedraait riekt enorm veel naar brandstof en er zit meer olie dacht ik eerst maar het is benzine die ook naar de motorolie gemixt is.

Ik heb daarna de carterventielatie buis ontkoppeld die van de inlaat kwam. Daarna heb ik nog eens geprobeerd om de wagen te starten en toen sloeg de motor wel aan met enorm veel witte rook en veel stank naar benzine. Lijkt juist op 3cylinders te lopen direkt de motor stilgelegd. Nog goed gekeken voor de hogedrukpomp en die was ook in orde 50bar.

Ik dacht nu voor de bougies omdat de motor wat iets slecht loopt maar via vagcom op kanaal 016-017 is er geen enkel misfire te zien staan allemaal op 0.

Nu wat ik denk dat het probleem te zijn is een injector of twee die gewoon kapot zijn. Die open liggen en constant brandstof in de motor inspuiten.

Hoe is jullie mening hierover ?
#2827273
In eerste gedachte was dit ook mijn gedachten maar ik denk van niet. Heb via vagcom uitgelezen heb geeft normale waardes aan en geen fout codes over een lage druk in de brandstofsysteeem.

En wat je heb verzonden gaat over een tfsi motor maar de mijne is een tsi, hier gaat de cam follower toch iets langer mee of heeft dit probleem als de vorige generatie motoren niet.
#2827339
Als je meld dat je olie hoger staat dan maximaal en dat was ervoor niet zou ik niet te veel gaan starten en eerst je olie eens gaan bekijken/ruiken. Dit riekt naar brandstof bij de olie. Dit zal snel zorgen voor kapotte lagers omdat het niet smeert.

En zoveel brandstof erbij dan heb je hem flink lopen doorstarten of de injectoren /retour blijft hangen vermoed ik

Alles demonteren en kijken wat er gebeurd als je het contact aan zet/start met de injectoren
#2827350
UPDATE :

Ik heb eindelijk tijd gehad om eens te sleutelen aan de wagen. Om de probleem te kunnen achterhalen. Blijkbaar lag er een injector open/kapot. Dat was bij de cilinder 1. Ik heb dit gevonden door de bougies omdat de bougie die in cilinder 1 zit wat anders verkleurd was dan de anderen.

Kleur was wel bruin bij cilinder 1 waar de injector van stuk was. De andere bougies waren helemaal zwart cyl. 2 ,3 , 4

Nu heb ik alles gemonteerd, nieuwe injector op cilinder 1 + 4 nieuwe bougies van ngk platinum. Nu merk ik wel een beetje verschil als ervoor. Dat als ik mijn auto start toch wat iets luider start als ervoor. Ik hoop dat de wagen niets ergers heeft. Maar na proefrijden was alles picobello. Wagen trekt nu veel beter als vroeger. De gasrespons is veel sneller.

Hierbij heb ik voor alle zekerheid ook de olie + filter vervangen van liqui moly 5w30 top tech. Oude olie was wel te dun geworden en riekte ook enorm naar benzine.
Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Dit is een update voor het mediasysteem niet voor […]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Je kan bij me langs komen eventueel en kan ik hem […]

Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]

Geluid onder het rijden

Sorry, maar ik kan het natuurlijk niet anders ver[…]