VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
door Tunahan42
#2827501
Hoi,

Ik heb onlangs via internet 2 sd-kaarten voor navigatie updates gekocht voor de RNS-315. Maar wanneer ik die wil installeren krijg ik de error : interne apparaat fout. Bij de 1e keer installeren kwam die bij het eind pas. En daarna heb ik het ook geprobeerd om via de optie SD-kaart gebruiken te doen, maar daar kreeg ik de zelfde melding.

Weet iemand hier een oplossing voor. Het gaat om de kaarten West-eu v12 en Oost EU v8.
Gebruikersavatar
door PaulusB
#2827502
Welke firmware versie staat er op de RNS315? Heb je originele kaarten gekocht of van die blanco kaarten van marktplaats?

Werkte de oude SD kaart nog wel als je deze hebt?
Werkt de rest van de radio nog wel?
door Tunahan42
#2827511
Ik heb de kaarten van marktplaats. Als ik ze erin steek worden ze wel herkend en er staat ook wat voor kaart het is, maar daarna komt dus die melding.

De rest van het apparaat werkt gewoon nog goed. Ik heb geen oude sd kaart en de kaart die was geinstallleerd is nu dus ook gewist
door Mari
#2827513
Is altijd een gok met de SD-kaartjes van Marktplaats... Heb je de verkoper al gevraagd hoe of wat?
door harrybeuker
#2828325
hoe heb je dit opgelost? ik zie als oplossing dat je de rns moet updaten naar 0270
daarna de installatie van de kaart nog een keer doen en dan moet het gefixed zijn.
door harrybeuker
#2828346
oplossing die ik ga testen
-ik had een class 4 kaartje. heb nu 2 van class 10 gekocht
ook geeft men aan om eerst v8 te proberen en daarna v12. Als v8 neit erop wil dan is je mem waarschijnlijk kadoek.

optie is ook om de FW te upgraden naar 0270.

wordt vervolgd
door harrybeuker
#2829190
omdat iedereen te lax is om te reageren zal ik dan toch maar de oplossing posten:
heb het ook op andere fora gepost in het engels. suc6 als je het ook hebt. Het heeft mij een maand gekost om het opgelost te krijgen.

i found the solution!
this card worked for me and with the version V6. I think V12 is to big for the internal memory. My rns315 navi is working again!
i bought 2 of these cards. V6 and v12 i installed again on these cards. Tomorrow ill try if v12 works now too:
https://www.amazon.nl/dp/B000UZL0YU/..._rv_eml_rv0_dp

i can now start v12 from my old sdcard. The one that gave the internal error. Ill try to reinstall v12 tomorrow with the old card
door ariemaat
#2844412
De beschikbare diskruimte in het RNS315 Navigatiesysteem is te klein voor de kaarten van West-Europa V12.
Er zijn 2 oplossingen:
1. Installeer Oost-Europa V12 en doe de SD van West-Europa V12 in het SD slot zonder deze te installeren.
2. Instaleer West-Europa V9 en doe de SD van West-Europa V12 in het SD slot zonder deze te installeren.
Werkt prima, alleen moet je West-Europa V12 wel in je SD-slot houden, anders ga je in het tweede geval terug naar de kaarten van V9!

Beetje late reactie maar lokale schadeherstelbedri[…]

Dag allen Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe ID4.[…]

Golf 7 gte app

Goedemorgen, Ik heb een probleem met de app-bedie[…]

Verhelpen vals olie druk probleem

Inmiddels erachter dat er geen printplaat in het t[…]

Na 1 week rondrijden met alle foutmeldingen en aan[…]

De navigatie plant regelmatig erg onlogische route[…]

Op het scherm zijn twee knoppen die prominent aanw[…]

Gezocht: caddy mk1

Goedendag, Ik ben opzoek naar een harde en zo goed[…]