VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
door alai
#2828167
Sinds ik op dit forum zit probeer ik zoveel mogelijk zelf te sleutelen aan mijn golf 7. Sinds kort heb ik dan ook een OBD scanner Autophix 7610 aangeschaft.

Bij het scannen van mijn golf 7 tdi geeft dit apparaat een foutcode B201000 bij rubliek Dashboard. Googlen heeft geen resultaat opleverd. Helaas kan ik ook de foutcode B201000 niet verwijderen met mijn OBD scanner.

Wat is foutcode B201000 onder rubliek dashboard?
De overige foutcode's heb ik zonder problemen kunnen verwijderen.
door Mari
#2828184
Dat is het leuke van die OBD-scanners, die geven codes waarmee je weinig kan en waarvan dus ook weinig terug te vinden is online...

Zolang er geen lampjes gaan branden op het dashboard zou ik me niet te druk maken over foutcodes die je vindt met je OBD-scanner... gewoon wissen en later nog eens kijken of deze terug is gekomen.

Standaard OBD-scanners zijn goedkoop en beperkt in wat ze kunnen, het vaak veel duurdere VCDS betaald zich uiteindelijk terug!
door alai
#2828188
Ik heb geen problemen met mijn dashboard, alleen een foutmelding op de OBD. De foutcode B201000 met omschrijving No Basic Setting, wissen lukt niet. Hij komt terug bij scannen van de auto. Ik was gewoon benieuwd naar de reden vd melding.
Gebruikersavatar
door DrEd
#2828189
De Basic setting zou VCDS wel voor je kunnen terugzetten. Maar omdat je verder geen storing hebt zou ik mij er verder niet al te druk om maken.
Golf 7 1.6 TDI |Silicat zakje gelekt.

Hartelijk dank, expansievat hoeft niet vervangen t[…]

Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

Tiguan dashboard lampjes

Daarom dat deze wagen dus in de verkoop is gegaa[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]