VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
#2828284
Is er iets zinnigs te zeggen over het voorkomen van vervuiling van het inlaatspruitstuk , met name de wastegate, in relatie tot het soort brandstof dat getankt wordt?
Na 160.000km in 8 jaar tijd was vorig jaar mijn inlaatspruitstuk van mijn 1.2TSI 105pk zover vervuild dat de wastegate niet meer lekker open of dicht ging en dus zat ik af en toe zonder turbo druk , natuurlijk juist op de momenten dat de turbo wel druk moest leveren. (beetje vervelend in de bergen met een touran zonder turbo druk). Inmiddels is dit allemaal opgelost met een ruil turbo/wastegate/spruitstuk/versteller, maar mijn punt is, hoe voorkom je vervuiling? ( ja ik weet dat korte ritten de boosdoener zijn, maar in de realiteit wordt de auto daarvoor toch vaak gebruikt) De auto wordt hoofdzakelijk voor het rondje om de kerk gebruikt, een paar keer per jaar een ritje van een paar honderd km en eens per jaar een retourtje Spanje. Zou het helpen om E5 te tanken voor de stads ritten (meer vervuiling dus schonere brandstof tanken) , en e10 voor de snelweg ritten (dan wordt ie toch wel warm en zou de vervuiling minimaal moeten zijn) of is dit onzin?
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk