VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2830100
Goede dag,

Ik heb een VW Polo 1.2 TDI bouwjaar 2012. Een polo van het dieselschandaal dus. In maart 2017 heb ik na de terugroepactie de software update laten uitvoeren. En nu zit ik met een defecte EGR unit. Dit was een veelvoorkomend probleem bij een groot aantal auto’s die de software update hebben laten uitvoeren. Met veel gedupeerde klanten als gevolg. Na de nodige media aandacht heeft Volkswagen in 2017 een coulance regeling getroffen: de EGR unit werd kosteloos vervangen.


Bij mij is dus nu ook de EGR unit defect. Alleen zegt de VW garage dat de garantie op de software update 2 jaar is en daar zitten wij overheen. Pardon? De garantie op het herstellen van een grove fout (=dieselschandaal) limiteren tot 2 jaar? Ik denk ik hoor het niet goed. Heb ik dus even pech dat ik niet zo veel kilometers per jaar rij, waardoor het defect bij mij nu pas optreedt.
Uiteindelijk legde mijn VW garage uit dat de regeling vanuit Volkswagen Nederland gestopt is en dat zij dus de kosten niet meer vergoed krijgen. Ik begrijp dat de lokale VW garage de reparatie niet uit eigen zak wil betalen. Daarom zoek ik nu contact met Volkswagen Nederland. Heeft iemand nog tips hoe dit aan te pakken?

Op diverse websites (waaronder consumentenbond) lees ik dat Volkswagen nogal zijn best doet om de informatie over dit onderwerp te verstoppen. Heeft iemand tips hoe ik snel in contact kom met iemand van Volkswagen, die een luisterend oor heeft voor een gedupeerde klant?
Ik rij al sinds mijn 18e Volkswagen, met veel plezier. Maar voel me nu echt belazerd.
Alvast bedankt voor je tips!
#2830101
Hi Charlotte,

Als ik het zo lees kom je niet verder inderdaad. Der is ook maar zoveel een dealer kan doen voor je in dit geval.
Mij lijkt het handig om contact te zoeken met de importeur (in dit geval PON.)

Wellicht dat de Customer Care van VW PON je verder kan helpen in deze nare situatie.

DuncanGTI.
CharlottevanderVeen vinden dit leuk
#2830111
Ik hoop voor je dat je gehoor gaat krijgen bij Pon al vermoed ik het niet.
Pon doet over het algemeen altijd zijn uiterste best om overal onderuit te komen wat ook maar ruikt naar garantie of anders.
Zij hebben een langere adem dan de mensen die de auto dagelijks moeten gebruiken dus draai je meestal zelf voor de kosten op. Je moet toch een vervoermiddel hebben.
Misschien woon je vlak bij de grens en kun je een Duitse dealer gaan bezoeken, deze zijn meestal wel veel behulpzamer en hebben meer kennis van zaken is mijn ervaring.
CharlottevanderVeen vinden dit leuk
#2830116
Goedkoopste oplossing voor jezelf is nog chiptuning en dan EGR laten uitschrijven.

Verwacht ook niet dat PON iets zal doen, want garantie en coulance staat daar op de verboden lijst. Gewoon poot stijf houden, en niet toegeven.

Dit komt een beetje op hetzelfde neer als de TSI kettingen jaren geleden. In Nederland gaat bij PON de kop in het zand, en en Duitsland zijn ze vaak veel flexibeler.
CharlottevanderVeen vinden dit leuk
#2830131
De meeste Chip-Tuners adviseren juist om de EGR niet weg te schrijven ivm andere problemen... maar als VW niks voor je kan/wil betekenen is dat misschien inderdaad een optie, maar laat je wel goed inlichten in betrekking tot de consequenties van het wegschrijven.
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]