VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Alles over het uitlezen en coderen van je auto
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door StyloM
#2830162
Hoi allemaal, ik heb VCDS 20.4, maar zie online dat ''Cold Bulb Diagnostics'' beschikbaar is enkel op oudere vcds?

Ik wil de cold bulb diagnostics volledig uitschakelen ivm led installatie in koplampen, ingebouwde leds in nieuwe koplampen en led mistlampen.... krijg nu steeds foutmelding en knipperlichten zijn inmiddels door het systeem uitgeschakeld...

Iemand deze functie op vcds of een idee hoe ik dit moet oplossen?

Gr,
StyloM
#2830164
melding zou je dan weghebben maar stroom gaat er nog wel van af vermoed ik.
mede ook omdat hij kortsluiting wil voorkomen.
StyloM vinden dit leuk
door Mari
#2830165
"Cold Bulb Diagnostics".... controle van de lampen terwijl ze nog niet ingeschakeld zijn... bij plaatsen van LEDs kan je dit wel uitschakelen, maar zodra je verlichting inschakelt krijg je alsnog foutmeldingen omdat de BCM detecteert dat er iets met de verlichting aan de hand is, en wordt de boel uitgeschakeld...

Afhankelijk van de uitvoering van de auto zou je de BCM kunnen coderen voor leds (ga niet lopen rotzooien met Byte 18 als je niet weet wat je doet), andere optie is om leds te monteren met weerstanden, of zelf weerstanden te plaatsen...
StyloM vinden dit leuk
#2830170
Mari schreef: 08 dec 2020 08:19 "Cold Bulb Diagnostics".... controle van de lampen terwijl ze nog niet ingeschakeld zijn... bij plaatsen van LEDs kan je dit wel uitschakelen, maar zodra je verlichting inschakelt krijg je alsnog foutmeldingen omdat de BCM detecteert dat er iets met de verlichting aan de hand is, en wordt de boel uitgeschakeld...

Afhankelijk van de uitvoering van de auto zou je de BCM kunnen coderen voor leds (ga niet lopen rotzooien met Byte 18 als je niet weet wat je doet), andere optie is om leds te monteren met weerstanden, of zelf weerstanden te plaatsen...
Ja ik las idd over die byte18 , ga ik niet aan beginnen nee..

Wordt weerstanden plaatsen, gaat enkel om de ingebouwde led dynamische knipperlichten, die andere is een kwestie van de juiste canbus lampen erin....

Bedankt!

@patrickmk3
Ja klopt helemaal, dus dat heeft geen zin idd.

Beiden bedankt!!
#2830266
Antera schreef: 12 dec 2020 08:48 Ligt eraan welke auto en welke Type BCM. Als je VCP hebt kan je deze uit zetten
Hoi Antera, ik heb een VW Touran 2013, Highline.
Ik heb even een uitdraai van de foutcodes anders, misschien kun je dit zien via deze log?

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.