VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door gvoorbij
#2830736
Hey, ik heb vorige week mijn ID3 mogen ontvangen en was er erg blij mee. Hij rijdt lekker!
Duurde echter een paar uurtjes en toen begonnen de problemen. Kreeg de auto niet online opzich geen mega issue maar wilde wel graag de app etc gaan gebruiken, op advies van de dealer wat zaken geprobeerd en uiteindelijk zekering gewipt volgens de instructies van de dealer en weer terug gedrukt maar dat leidde enkel tot nog meer issues en serieuze storingen.
Dealer weer gebeld, de auto mocht 11 januari gebracht worden en tot die tijd mocht ik er niet meer mee rijden. Dat was natuurlijk geen optie en zeer teleurstellend dus na wat zeuren mocht ik hem direct brengen en na nog langer zeuren kreeg ik ook een leen auto mee. Ik schrok een beetje van de nonchalante reactie van de dealer die het blijkbaar helemaal niet bijzonder vond dat de gloednieuwe ID3 gewoon stopte en doodleuk 12 dagen stil moest blijven staan. Ik ben echt verbaast over hoe men dit allemaal aanpakt het is Volkswagen onwaardig. Ik baalde als een stekker natuurlijk dat ik de nieuwe auto in mijn vakantie niet even lekker kon gaan testen. Maar gelukkig kon ik de auto vandaag de 4e alweer ophalen.Het internet werkt nu regelmatig (lees niet altijd) maar de we-connect qr komt nog steeds niet tevoorschijn. Nu moet ik Pon gaan bellen dus ben benieuwd. Hallo ID3 werkt ook niet en ik houd mijn hart vast voor alles wat gaat komen. Wilde even mijn hart luchten. Zal een update plaatsen als ik weer een stap verder ben. Guido Voorbij
door GerardRa
#2830740
Herkenbaar. De ID3 is een waardeloze auto. Een megamiskleun van Volkswagen. Lees mijn klachtenlijst over mijn id3 Max verderop onder dit thema. De actieradius is ook waardeloos. Alle systemen zijn veel te traag. Er is nog een systeem update nodig van 8 uur om software problemen te verhelpen en volgens de dealer ben je dan nog niet van alle problemen af. Ik heb heel veel spijt dat ik deze flutauto heb aangeschaft.
door gvoorbij
#2830863
Inmiddels contact gehad met Volkswagen Nederland via het support tel nr.
Na een kort gesprek kreeg ik via email de doorverwijzing naar de we-connect servicedesk.
Ook gebeld en een reeks handelingen via de mail toegezonden gekregen. App opnieuw installeren, auto naar fabrieks instellingen resetten en dan weer opnieuw verbinding proberen te maken door het opvragen van de QR code. Helaas werkt ook dit niet.
Nu foto van chassisnr, lampje SOS en de 4g verbinding opsturen en ook van de Android versie van de telefoon en de app versie. Ben benieuwd naar de volgende stap.
Wel weer ruim een week en veel ergernis verder. To be continued.
Gebruikersavatar
door jmkoole
#2830869
GerardRa schreef: 04 jan 2021 21:59 De ID3 is een waardeloze auto. Een megamiskleun van Volkswagen. Ik heb heel veel spijt dat ik deze flutauto heb aangeschaft.
Lijkt me wel erg kort door de bocht...
Zo'n nieuw type auto levert altijd kinderziektes op. Als die verholpen worden, dan heb je een fantastische wagen. Gewoon volhouden en de dealer aan zn jasje blijven trekken... Succes!
door cbettens
#2830910
Heb ook problemen met weconnect . Was eerder geconnecteerd en er werd me gevraagd voor weconnect probleem te herstellen naar fabrieksinstellingen in de id.3. Echter daar kreeg ik de booschap dat het niet volledig lukte omdat de weconnect verbinding niet kon verwijderd worden ... echter nu helemaal geen we connect meer en heb ook al chassisnr, lampje sos , 4g verbinding, android versie en meer moeten doorgeven . ben al bezig van 28 december ongeveer. Telkens wordt me van alles gevraagd maar niets lukt
gvoorbij vinden dit leuk
door Luukh1974
#2830951
Er zitten ook wel positieve verrassingen hoor.. gisteren er achter gekomen dat de auto wel degelijk stuurwielverwarming heeft en dat dat ook nog eens in één keer werkte via spraakbesturing :-) Wat ik dan weer niet snap is dat die optie zo ver verstopt zit terwijl de stoelverwarming in het hoofdscherm zit. Misschien kunnen ze die met een update ook nog eens wat bereikbaarder maken.
Gebruikersavatar
door vwracing
#2830982
Ik ben benieuwd, hoop dat de kinderziekten snel voorbij zijn! Ben zelf aan het overwegen een ID3 te nemen voor de lease, maar duurt gelukkig nog even.. elektrisch heb ik keuze tussen CorsaE of ID3... qua ruimte eerder de ID3 nodig, aangezien de corsa wel erg klein is.. Enige wat me nog tegenhoud is de range (ca 300km).. Andere optie is om toch voor 22% bijtelling en benzine auto te gaan, met 800-900km range.
Ik heb 0,0 ervaring met elekrische autos. is opladen ook nog oldschool via stopcontact mogelijk? Of ben je verplicht de mogelijkheid te hebben voor een laadpaal thuis?
alvast bedankt
Gebruikersavatar
door vwracing
#2830986
robjanssen schreef: 16 jan 2021 17:10 Opladen via het stopcontact gaat ook. Maar duurt wel erg lang. Dus ik adviseer een laadpaal
thnx. Is meer dat als ik naar familie etc moet is ca 180km, rijd ik natuurlijk in 1x, Dat ik hem daar dan ff aan de lader kan hangen. Aangezien ik anders de terugweg dus verplicht ergens moet gaan stoppen om te laden. (uitgaande van ca 300km range)
heb auto op eigen grond staan, dus begreep dat ik dan via leasemaatschappij een eigen laadpaalop eigen grond krijg als ik voor 100% elektrisch rijden ga.
door Evertb1
#2830987
Altijd doen als je het kunt regelen. Ideaal. Als ik thuis kom gaat de auto direct aan de lader. De instellingen regelen de rest. In de praktijk heb ik 9 van de 10 keer genoeg aan laden to 80 %. Als ik van te voren weet dat ik een lange rit moet maken stel ik via de app 100 % laden in. Dat kan best af en toe. Is de rit verder dan de accu aan kan, plan ik het zo dat ik ergens tussen de 20 en 30 % zit als ik bij een snellader stop (meestal op de terugweg). Je hebt dan binnen 15 minuten weer minstens 100 km bereik (meestal meer). Dat is over het algemeen meer dan voldoende om thuis te komen waar hij weer aan mijn eigen lader gaat. Hoewel mijn installatie maar 11 kw AC aan kan heb ik een 22 kw lader met balancing. Als ik over zou schakelen naar 3 x 35A op mijn installatie kan ik zelfs 22 kw laden. In de morgen staat hij dus weer op mij te wachten met een opgeladen accu pakket. Een ander voordeel van een lader is dat je de auto kan laten klimatiseren zonder dat dit ten koste van de accu gaat.
door Luukh1974
#2831052
Ik zat net eens te rekenen want ik ben ook teleurgesteld in de range.. Maar de inhoud van de batterij is 58 kwh.
Maar liever niet meer dan 80% laden. Dus gaat er al 11,5 af, blijft over 46,5.

Gemiddeld verbruik nu is 26 kwh/100 km. Dat betekent dat er minder dan 200 range is. En bij 70 km over begint hij te piepen dat er geladen moet worden. Dat betekent dus maar ongeveer 120-130 kilometer ongestoord tussen laadbeurten. En dat klopt wel een beetje met mijn gevoel. Pfff...

Zondagavond geladen tot 80%, paar korte ritjes gisteren en vandaag en ik zit nu alweer te twijfelen of ik het red om donderdag op kantoor te komen of dat het verstandig is hem morgen toch maar even aan de oplader te gooien. Helaas heb ik geen mogelijkheid voor thuisladen. Dat zou het veel makkelijker maken.
door gvoorbij
#2831137
Inmiddels 2 mails verder, het begint een beetje op id3 bezigheidstherapie te lijken.
Entertainment systeem, resetten, dan uitstappen, afsluiten, kwartier wachten, dan fabrieksinstellingen herstellen en dan....weer geen QR code. Overal foto's van gemaakt en opgestuurd.
Weer mailtje ontvangen van de Volkswagen ID We-connect support team na een week wachten.Bevestigend hoe vervelend het allemaal is en dan weer dezelfde riedel uitvoeren want ze hebben iets aan de back-end aangepast. Hele verhaal weer doorgelopen en wat denk je?

Weer niks, nu VW Nederland en de dealer die de auto heeft geleverd Ames meegenomen in de mails. Het is echt te gek voor woorden dit.
Volkswagen kan een voorbeeld nemen aan bedrijven als cool blue en bol.com die je klacht wel serieus nemen en er wat mee doen. En daar koop je vaak relatief kleine zaken en geen auto van 45k.

Ik wacht weer op het antwoord van de we-connect servicedesk of wellicht neemt VW Nederland het heft in handen.

Word vervolgt
door cbettens
#2831194
hoi, hier heztzelfde met weconnect ; ben al bezig sedert 21 december voor wecharge pas ; om deze te bekomen heb ik ook al een paar keer alles moeten resetten ; app van de smartphone, enz..enz.. en ik krijg steeds fout in we connect of het land is niet of niet goed ingesteld ; nu weer aan het wachten op de technische dienst ,(krijg ook steeds bevestiging dat ze het allemaal vervelend vinden) ; wellicht waarschijnlijk weer een paar keer resetten tot het hopelijk in orde komt
gvoorbij vinden dit leuk
door Grobje
#2832188
Na heel veel ellende , storingen, vervangen van dashboard, om de 2/3 weken naar de dealer sinds december met de ID3, gisteren eindelijk de update gehad.
Volgens de dealer zou dit de oplossing zijn voor alle problemen, wat wel erg prettig is na 4 maanden gedoe.
Affijn... ik rij het terein af, de weg op en na nog geen 500 meter ploppen er in 10 seconde 5 storingsmeldingen op....

Deze auto heeft bij mij alleen maar frustratie en gezeik opgeleverd!!! Erg blij dat het lease is en dat ik mijn spaargeld niet in deze auto heb gestopt.

De ID3 rijdt prima, trekt vlot op, ligt goed op de weg en het laden gaat allemaal prima.
Irritant is de lane assist die je bij wegrijden elke keer opnieuw uit moet zetten. Het systeem is ook na de download veel te traag. Op iets drukken moet gelijk werken.

Dus mocht je overwegen een id3 te kopen... ren weg! Doe het niet!! ( tenzij je het leuk vind om elke maand een bak koffie bij de dealer te doen natuurlijk)
door Luukh1974
#2832201
heftig..

Ik heb nog de 0564 versie van de software en moet zeggen dat ik eigenlijk geen problemen heb behalve een tegenvallende range. Geen storingen of gekke dingen(afkloppen).

Ik ben zelfs een beetje huiverig voor de update. Misschien is de stabiliteit dan juist weg. Jouw verhaal maakt me niet geruster.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.