VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
#2832124
hoi forum leden

ik heb een vraag en misschien iemand me kan helpen .
het gaat bij deze om een golf 3.5 cabrio 2.0i uit 1999

probleem is de halgeven heeft het begeven
motorcode is agg en mij is vertelt dat hier een franse onsteking in zit
en siemens injectie etc en dit onsteking best wel prijzig is om te vervangen

is het mogelijk om dit zo te vervangen voor oude type onsteking van een 2e
ofwelke mogelijkheden zijn er en waar aan moet ik denken om te vervangen
onsteking- injectie -motorboom -ecu de zensoren ?

alle tips zijn welkom ! :P
#2832372
heb ik ondertussen vervangen zoals de starter blokje achter op het contactslot de bobine plus de regelunit en het knipperlicht relais die flipte als je het contact aan zette .
en nu ook de start onderbreker laten verwijderen in de ecu omdat na uitlezen de start onderbreker fout code aan gaf
geen verschil ondertussen start die helemaal niet meer wil wel aanslaan maar af en toe ploft daar heb je het ook mee gehad

eff kort een verhaaltje . het begon met af en toe een keer uitvallen stotteren tijdens het rijden bij koppelen op laten komen contact aan uit tijdens het rijden en dan liep die weer . 100 meter rijden dan viel het weer een keertje uit bvb . werd steeds sneller en korter op mekaar in de lopende tijd dat ik er een kort stukje mee ging rijden
en bij 10 min warm lopen schijt ie er gewoon mee uit en dan niet meer aan te krijgen

wat mij nu opvalt na vanmiddag weer dagje bezig te zijn geweest om de ecu terug te zetten is dat als je de contact slot op aan zet er aantal relais hoort maar niet altijd bij het herhalen van het contact aan te zetten ook dat je het benzine pomp niet elke keer hoort en als je het contact een tijdje aan hebt staan een aantal relais hoort schakelen aan uit aan uit zoal de benzine pomp en het gasklephuis en een overdruk/benzine klepje bij de inlaat hoort stotteren in de zelfde tijd zowat in de zelfde frequentie stotterend 4 keer eff stil 2 keer eff stil na tijdje weer een flipaasje aanval lijkt wel als die gewoon op contact staat het gewoon een eigen leventje lijd
en af en toe een maar benzine damp ruikt na het proberen om te starten en eerst wel ontsteking had vanmiddag en na tijdje geen ontsteking meer had

ga zoizoo de riem vervangen aankomende week. kijken of alles op tijd staat zoals met de 3de hulp tandwiel van de ontsteking en olie pomp dat dat zeker goed is en de ontsteking goed op tijd staat etc ...

de relais ik kan niet echt veel vinden op welke plaats welke is ?
misschien toch in de auto zelf moet gaan zoeken onder de dache

wie o wie heeft zoiets als dit mee gemaakt of weet wat het wel kan zijn of me meer kan uitleggen over de relais onder de dache :-)
#2832397
hij is een keer uitgelezen geweest waardoor ik de ecu blokkering vrij heb laten maken na een fout code van de startblokkering en de lees ring van de contactslot op dat moment .
ik zal hem nog een keer laten uitlezen of er meer uitkomt .
alvast bedankt voor u snelle reactie :-)

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.