VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door KevinSachniwits
#2835763
Dag allen, ik had graag advies gehad van leden op dit forum. Met pijn in me hart heb ik me liefdevolle golf 5 gti moeten verkopen, na wat incidenten met de auto is mijn vertrouwen in vw zo goed als weg, toch zou ik heel erg graag een 6 gti willen rijden! Wat is nu wijsheid? Zijn de motoren na september 2010 relatief betrouwbaar mbt de kettingen, vergeleken met de motoren van een 5 gti? Of kan ik beter gaan kijken naar iets “vergelijkbaars”

Groetjes!
Gebruikersavatar
door PaulusB
#2835766
De 5 gti was op de ketting en pcv na een beter blok ben ik van mening de ketting melde zich van zelf en was voor 440 euro ter vervangen. Volgensmij is de 6 gti ook gevoelig voor alom bekende olie vebruik zeker de eerste modellen maar lees op het gti forum ook modellen 2012. Ik zou er alleen een kopen als daar de modificatie op gedaan is voor de rest een prima auto geen roest aan de dorpels waar de 5 last van had.
Gebruikersavatar
door NeFReT
#2835918
mij werd destijds aangeraden om voor een goed onderhouden type 5 gti te gaan ipv een nieuwe type 6 gti.

volgens horen zeggen schijnen de type 6 gti motoren minder betrouwbaar te zijn dan de type 5 motoren.
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]