VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
#2835782
Hallo,

Ik heb een VW Golf 1.5 TSI R-line uit 2018. Tot een paar weken geleden gebruikte ik de "Mijn Volkswagen" app. Ging niet altijd even soepel maar het werkte. Deze app wordt nu niet meer ondersteund. Ik vind het heel raar dat VW dit in eerste instantie wel verkoopt maar het vervolgens doodleuk niet meer ondersteunt. Ik mis daardoor toch wel de mogelijkheid om te checken of de auto wel op slot staat, waar de auto precies staat (bijvoorbeeld als je op vakantie even een wandeling maakt door een onbekende stad), wat de km-stand is, welke ritten er zijn gemaakt enz enz.
Is er een alternatief om dit soort gegevens wel weer inzichtelijk te krijgen?
#2835784
In theorie zou het mogelijk moeten zijn om een alternatief te maken, mits VW vrijgeeft hoe de app aan de data komt etc. etc. of iemand moet gaan "reverse-engenering" om dat aan de hand van de app te herleiden... Mij lijkt dat er weinig animo zal zijn om er veel tijd en moeite in te steken om een dergelijke app te maken/ontwikkelen...
#2835788
Ik maak ook gebruik van die app ("We Connect" gekoppeld aan Mijn Volkswagen) en bij mijn weten kun je tot 3 jaar na ( aankoop van een nieuwe VW, gebruik maken van die app.
De app. is gratis, maar je dient na afloop van die periode van 3 jaar, een abonnement te nemen/verlengen om de data van je voertuig te kunnen blijven ontvangen.

Zie hiertoe de navolgende webpagina:
https://www.volkswagen.nl/service/infot ... it/car-net

Als je een eind naar beneden scrollt zie je de bijbehorende abonnementsprijzen.

EDIT:
Ik zag na het vermelden van mijn bericht je reactie op een soortgelijk topic...
Kennelijk is dit dan toch een andere app als die ik gebruik, maar het is wel vreemd dat dit zomaar stopt zonder alternatief... 🤨

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.