VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
#2836299
Hallo Allemaal,

Heb een golf 5 tdi waarvan de gashuisklep is vervangen en nu zowel motormanagement lampje brand en de spiraal. Anwb geeft aan dat er ergens een contact breuk is. Heeft iemand dit ooit ook mee gemaakt of iemand weet die dit kan verhelpen. Woon in omg Amsterdam.

Dank.
#2836308
is door jou zelf vervangen of garage ?
vraag is omdat gasklep ingeleerd moet worden.
#2836327
Hoi Patrick, dat las ik ook en ben na de garage geweest die deze nieuw gemonteerd heeft en zegt dat die niet I geleerd moet worden. Daarna ben ik bij een garage terecht gekomen in Almere en deze wilde hem Inleren maar de klep blijft open staan en hij zegt dat er een contactbreuk is. Nu lees is ook dat het soms aan de renschakelaar kan zitten of aan de gaspedaalsensor?
#2836330
remschakelaar en gaspedaansensor zijn beiden met VCDS te bekijken en controleren op werking... als je de exacte foutcode weet dan kun je op de website van Gerrit Speek opzoeken wat de oorzaak is en wat de mogelijke oplossingen zijn....

Wie heeft je gasklephuis vervangen? Voor een nieuwe? Lijkt me dat er bij het vervangen wat mis is gegaan, dus bekijk de bedrading nog eens goed...
#2836424
Hallo Mari, deze is door een garage vervangen. Zoek eigenlijk een garage of iemand die de draden kan nalopen of iets dergelijks mee heeft gemaakt. Ben inmiddels ook na een ander garage geweest en die geeft aan dat er een nieuwe software in ket kosten a 275 euro. Ben radeloos en denk zelf dat het iets kleins is. Gr ab
#2836427
Gasklephuis moet altijd ingeleerd worden... daarbij worden de standen van de klep (open en dicht) opgeslagen...

Waar kom je vandaan? Wellicht dat een forumlid die in het bezit is van VCDS je auto even wil uitlezen om meer duidelijkheid te krijgen. Zoals ik al eerder zei, met de foutcode kunnen we wat opzoeken.

Lijkt me dat alleen de stekker of stekkers aan het gasklephuis zijn los geweest, dus daar zou ik al eerste kijken of alles nog wel goed vast zit en alle pennen van de connector(s) nog wel goed er in zitten....
#2836842
Hallo Mari, het bleek dat er een paar draden die vanuit de stekker op de motorblok zitten niet goed waren /beschadigd heb deze tijdelijk verholpen met tape. Auto liep na het starten gelijk rustiger. Nadat de foutcodes gewist waren kreeg ik alleen nog 1 foutcode en dat is 00778 stuurpositie sensor. Eerst knipperde de gloeispiraal Lampje en effe later ging ook de motormanagement lampje weer aan. Ga nu uitzoeken of het wellicht aan een zekering kan liggen of kan het ook iets anders zijn? Gr
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk