VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2837562
hoi,

ik heb een bora tdi variant 4 motion met 186pk maar als ik echt op de grens ga rijden duurt het niet lang voordat mijn remmen verglazen.
nu is mijn vraag wat is de grootste maat remmen wat achter een 16 inch velg past, liefst niet van vw eigen omdat ik ieder jaar wel weer een remklauw heb wat blijft vasthangen. ik heb nu 2 weken nieuwe blokken en schijven en hoor nu continu dat links voor aanloopt, dus kan ik die cilinder alweer vervangen. ik ben dat beu.
zijn er geen betere remmen en grotere remmen die zo plug en play onder een vw bora variant ajm 4 motion passen?.

groetjes een vw liefhebber
#2837564
Met een variant op de grens.. oke dan.

Je zou ook een set remschijven en blokken van een ebc merk kunnen proberen bijv.

Overigens heb ik altijd remschijven en blokken eerst een goede 2/300km ingereden cq in-remmen. Heb je wel alle contact vlakken goed schoongemaakt, keramisch vet gebruikt, de geleidebussen met het juiste vet ingesmeerd?

Wat voor merk zit er nu gemonteerd?
#2837565
hoi nero,
het betreft een 4 motion, het weg gedrag van de bora is top)zelfde platform en onderstel van de audi quatro.
dat ligt echt als een blok op de weg, maar het 4 motion gebeuren neemt ook extra gewicht met zich mee.
het is 1860kg op papier dus genoeg gewicht om te knallen, maar het moet ook weer stil komen.
standaard zijn het 288mm remmen voor, ik heb nog een set 310mm schijven klauwen liggen maar wederom van vw(vw golf 2.3 v5) dus daarmee verandert de constructie van de klauwen niet.
ik wil vooral van de vw klauwen af, omdat die relatief vaak kuren vertonen, ik denk dat ik in 13 jaar al 2x de hele set klauwen vervangen heb.
wat zou de maximale maat van de klauwen en schijven zijn die nog in 15 inch wielen passen? ik ga eens googlen op ebc! tnks voor de tip!
#2837567
VW maakt de klauwen ook niet zelf. Bosch, Brembo, ATE, Girling zijn allemaal remklauw fabrikanten.

Ik kan me niet voorstellen dat je klauwen kapot gaan met goed/normaal onderhoud, maar goed als jou ervaring anders is... via Epytec zullen er vast wel adapters zijn waarmee je brembo 4pots (big Brake) setjes kan monteren, schrik niet vd prijs overigens.

Gezien de bora een mk4 platform is, kan je misschien achter ombouwen naar R32, die heeft (zover ik weet) ook grotere remschijven achter.

Mij is altijd geleerd om remblokken/schijven een x aantal km'ters in te remmen. Juist om verglazen tegen te gaan.
#2837568
Wat voor remblokken heb je allemaal geprobeerd?
En wat is je remtechniek?

Op de grens rijden, is dat gewoon op straat?
Ik denk dat de maat van je schijven niet probleem 1 is in deze.
#2837569
mano schreef: 20 mar 2022 07:41 Mij is altijd geleerd om remblokken/schijven een x aantal km'ters in te remmen. Juist om verglazen tegen te gaan.
Ja klopt voor degelijke compound blokken moet je ze eerst een keer rustig aanremmen en dan wegleggen om uit te laten dampen.
Voor straat compound blokken worden ook inrem procedures vermeld maar naar mijn bescheiden ervaring is dat allemaal gerommel in de marge. Het gaat erom dat je ze niet in 1x knalheet stookt met een noodstop oid.
Als je gewoon op straat rijdt wordt de boel sowieso maar mondjesmaat warm.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk