VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door 3650tom
#2847301
Hallo allemaal

Vorig jaar heb ik de koppakking vervangen bij mijn Golf 2 1.3 CAT omdat deze niet meer goed was. Het viel me op dat er momenteel overal rondom de nieuwe koppakking een zwarte, kleverige substantie hangt.
Zou dit de nieuwe koppakking zijn die lekt? Zou het kunnen dat ik de cilinderkop bouten opnieuw moet torquen? Ik weet dat dit rekbouten zijn dus ik vraag me ook af of dit zomaar mag.
20231224_234335.jpg
20231224_234335.jpg (4.45 MiB) 653 keer bekeken
Screenshot_20231225-012947_Video Player.jpg
Screenshot_20231225-012947_Video Player.jpg (993.61 KiB) 653 keer bekeken
Gebruikersavatar
door JUUL
#2847306
Als je de kop volgens de voorgeschreven wijze en NM hebt gemonteerd, zou dit eigenlijk niet moeten gebeuren. Het kan ook zijn dat de koppakking af fabriek al defect was, gezien de leeftijd van de auto ga ik van een metalen koppakking uit. Je kunt proberen om de kopbouten nogmaals aan te halen, dit kost niks, maar eerlijk gezegd zouden er nieuwe bouten in moeten.
#2847333
Is het niet handiger om de substantie met ontvetter o.i.d. te verwijderen want de koppakking is vorig jaar 2022 vervangen en 28 december 2023 kan door weersinvloeden e.d. de koppakking en niet meer als nieuw uit blijven zien.
#2847892
Op de eerste foto lijkt het alsof er losse druppeltjes om de pakking zitten, wat duid op koelvloeistof.
Bij de 2e foto lijkt het wel alsof er vloeibare pakking naar buiten komt.
Je zal toch even moeten bestuderen wat het is en waar het precies naar buiten komt.
door Mari
#2847899
Topicstarter heeft na plaatsen van zijn post het forum niet meer bezocht, of dat moet gebeurd zijn zonder in te loggen... je zou denken dat men graag antwoord op zijn vraag wil en met regelmaat even checkt of er al wat gepost is...

Zijn de foto’s hiervan nog beschikbaar? Zit met pr[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]