VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
door MarijndeGraaf
#2847629
Hallo,

Allereerst bedankt voor het accepteren van mijn aanmelding.

Ik heb in december 2023 mijn eerste auto gekocht. Een golf 5 1.4 uit 2005. 3 deurs.
Tijdens de proefrit was het droog, alleen toen het begon te regenen kwam ik er achter dat de achterruitenwisser kapot was. Ik begon te meten en kwam er achter dat er spanning stond op t stekkertje van de motor. Ik heb dus een nieuw motortje gekocht via marktplaats.

Deze geïnstalleerd en toen draaide hij. Vervolgens 100km gereden en nu doet hij het niet. Als ik hem inschakel hoor ik een klik onderin het dashboard bij de relais.

Nu vraag ik mij af, zou het relais kapot zijn? En zo ja, welk relais is het dan?
Gebruikersavatar
door JUUL
#2847631
Welke relais (of zekering) je moet hebben kan ik je helaas niet zeggen. Maar je zou kunnen checken voor dradbreuk in de linkse kabelboomhoes die vanuit de auto naar de achterklep loopt. Daarnaast, als de achterklep niet goed sluit, werkt de wisser ook niet. Het zou dus ook aan het slot kunnen liggen die geen goed signaal afgeeft aan de comfortmodule.

Als ik eerlijk ben, is dit de perfecte gelegenheid voor een wiper-delete. Dit zorgt voor een cleanere look, maar dat is natuurlijk wel een kwestie van smaak :mrgreen:

Afbeelding
#2847638
Lol ja, inderdaad een goed moment om hem er af te halen. Zonder wisser lukt het ook wel.

Het klopt misschien wel dat er een breuk in zit. Hier heb ik nog niet naar gekeken maar ik zag wel dat de auto wat asymmetrisch is aan die kant. Ik denk dat hij een keer een oplawaai heeft gehad.
Verder werkt de auto goed, daar niet van.

Ik zal naar die kabelboom kijken en anders weet ik het niet.
door Mari
#2847645
Als de achterklep niet correct sluit dan krijg je een melding op je display daarvan... je zegt dat na de ruitenwissermotor-wissel deze heeft gewerkt, ging de ruitenwisser makkelijk heen en weer, niet dat je de motor weer gesloopt hebt omdat de boel niet lekker loopt.
#2847648
Ja de motor ging goed heen en weer. Een paar keer getest. Tijdens het rijden deed hij het maar toen ik na 100 km aankwam op bestemming deed hij het niet.
Kofferbak klep is al die tijd goed dicht geweest en hij geeft ook geen melding dat die nog open is.

Als die kabels kapot zijn doet de wisser motor het nog gewoon. Daar ben ik ook niet echt bang voor

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]