VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2847685
Goedendag vw rijders,

Hier Chris en nieuw op dit forum leuk om te zien dat hier veel kennis en ervaring in de vw wereld terug te vinden is. Helaas nog niet mijn probleempje maar wie weet ;

Al een poosje in het bezit van een touran 5t R-line uit 2017. Aflopen weekend door VAStechnics een active info display (digitale tellerunit) laten installeren. Ik kwam er maandag achter dat de teller flink afwijkt ten opzichte van gps. 50km/h op teller = 41km/h op gps & 125km/h op teller = 106km/h op gps. Het loopt dus procentueel op.
VAS had dit nog niet eerder meegemaakt en is momenteel op zoek naar een oplossing. Mogelijk is hier iemand die er ervaring mee heeft en weet hoe dit op te lossen valt. Ik had op aanwijzing van VAS geprobeerd in vcds-17-coding-byte3 de wheelcircumference aan te passen maar kreeg dat niet voor elkaar.

Hoor graag tips en tricks. Anders wacht ik af waar VAS mee komt en in het ergste geval weer terug naar analoog…

Mvg Chris
#2847688
Wat was de afwijking met de vorige teller?
Wat voor wielen/bandenmaat heb je erop liggen?

Volgens mij loopt het procentueel juist af, want bij 50km/h is het 18% afwijking en bij 125 km/h is het maar 15% ;)
#2847698
3% is normaal idd. Meer is niet oke. Lijkt erop dat het een verkeerd signaal krijgt of onjuiste dataset in de tellerklok misschien
#2847707
Inderdaad is een kleine afwijking normaal. Deze afwijking word ergens door veroorzaakt. Een verkeerd signaal of de dataset waar u het over heeft, is dat te controleren? Heeft u tips waar te zoeken? Ik ga morgen de auto bij VAS langsbrengen maar die hebben ook nog geen idee waar het aan ligt. Ben erg benieuwd!
#2847722
Met je eens Mari. Ik heb vertrouwen dat het goed komt. Maar omdat er niet direct een oplossing was en omdat zij dit niet eerder hebben meegemaakt ging ik zelf ook vast op zoek. Wil graag dat het klopt in en om mn auto. Ik wacht het af.. bedankt voor het meedenken!
Laatst omhoog gehaald door TouranCJ op 26 jan 2024 19:10.

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]