VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door aheide
#2847749
mijn corrado vr6 heb ik na 12 jaar weer opgepakt
we hebben na veel gesleutel hem laatst eindelijk weer aan de praat gekregen
nu wil hij niet meer starten (vonkt niet), aangezien er veel veranderd is (hij is getuned 625 pk's en extra's zoals apexi en nog wat dingen) aangezien er dus veel veranderd is leg ik nog niet uit wat er kwa elektra/kabels nu allemaal aan gedaan is aangezien dat een heel verhaal zou worden

we hebben al van alles getest en doorgemeten en komen toch uit op de nokkenas zender aangezien hij alleen geen puls krijgt op ontsteking dus die word binnenkort besteld, maar heb ook de gasklep positie sensor doorgemeten (alles via info van autodata) en die is ook stuk aangezien de linker en rechter kabel omgewisseld zat, stekker is er vroeger door iemand afgehaald dat word weer gemaakt zoals het hoort zodra hij weer start en loopt
mijn eerste vraag is of zo'n vr6 ook zonder (werkende) gasklep positiesensor wil starten/vonken?

voor wij van alles bestellen of iets te weinig van daar de vraag
door Mari
#2847778
... standaard tools laten niet alles zien, daarom ook altijd het advies om uit te lezen met VCDS...

Zou bijna denken dat bij een niet werkende gasklep-positie-sensor de ECU geen vonkjes laat geven om problemen te voorkomen, maar ik kan er naast zitten... dus lees dat ding eerst maar uit et VCDS en post hier wat je aantreft...
#2847792
Oke bedankt voor het mee denken

Ja zoiets dacht ik dus ook vandaar mijn vraag over die sensor

Hoe kan ik het beste vcds regelen aangezien ik er niet zoveel geld aan wil spenderen om hem 1 a 2 keer uit te lezen
door Mari
#2847794
Hulp inroepen van iemand met VCDS... kijk even in het VCDS-Lokatie-topic --> viewtopic.php?t=93030 of vermeld waar je vandaan komt, dan kan een van je medeforumleden bij je uit de buurt reageren...

Originele VCDS is aan de prijs, maar verdient zich uiteindelijk terug... wil je niet zoveel uitgeven dan zijn er alternatieven, kwestie van even zoeken op internet
#2847809
aheide schreef: 03 feb 2024 03:57 Oke bedankt voor het mee denken

Ja zoiets dacht ik dus ook vandaar mijn vraag over die sensor

Hoe kan ik het beste vcds regelen aangezien ik er niet zoveel geld aan wil spenderen om hem 1 a 2 keer uit te lezen
Welke locatie zit je? Eventueel kan ik naar je toekomen met VCDS
#2847893
Goededag heb vcds toch gekocht had even over facebook gekeken en was een mooie set voor 200 euro te koop, daar voor wil ik geen zoeken of gedonder hebben

Kan er geen foto bij zetten hij zegt telkens bestand te groot

Adres01
2foutcodes

00513 - sensor motortoerental (G28)
03-00 - geen signaal
01242 - eindtrap in regelapperaat
34-00 - geen fouten geconstateerd
Gereedheid n/a


En

ABS remmen
Onderdeelnummer 535 907 379 F
Component ABS/EDS TEVES 02
Fout gevonden
00532 voedingspanning
35-00 lost23


Die abs zal vast het vonken niet tegenhouden maar als iemand dat probleem zo weet te vertellen en hoe te maken scheelt ons weer onderzoeken

De vraag is welke sensor motortoerental ze bedoelen/waar die zit en wat daarvaan het probleem is en of hoe te maken
En wat de de eindtrap in regelapperaat betekend en hoe te maken

Alvast bedankt
#2847895
De krukassensor is eigenlijk een BDP sensor die de ontsteking aanstuurt.
De meest voor de hand liggende plaats is bij de achterzijde motorblok net boven de versnellingsbak en is simpel te vervangen.
Let wel de sensor op zich hoeft niet defect te zijn maar wat veel vaker het geval is dat de aansluitstekker gaar is en is het aan te raden om de aansluitdraden aan elkaar te solderen en uiteraard de draden goed te isoleren.
#2847896
dat is ook wat ik dacht maar heb 3 krukassensors liggen alle 3 gebruikt maar bij alle 3 wou hij niet starten/vonken het kan zijn dat ze alle 3 stuk zijn maar lijkt mij wel heel toevallig voor ik een nieuwe bestel, kan er ook een ander probleem zijn in verband met de krukassensor? (ik ga er vanuit dat degene die voorop het blok zit de krukassensor is en degene achterop is de klopsensor dat is zo'n ronde met een bout door het midden, indien er geen andere verklaring voor is dat de krukassensor niet kan werken zal ik een nieuwe bestellen
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]