VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
#2847853
Hallo Allemaal,

ik heb een vraag aan jullie allemaal.
ik ben al een tijdje bezig met lekkage in mijn Golf 7 ,
aantal maanden geleden kwam ik er achter dat er behoorlijk wat water achter in de kofferbak lag bij het reserve wiel.
ook tijdens het rijden en remmen kwam het water naar voor toe en werd zelfs de zitting van de achterbank nat.

ik ben op onderzoek uit gegaan en heb een aantal dingen vernieuwd.

1. het water afloop slangetje onder het logo die water uit het logo naar beneden uit de achterklep laat lopen.
2. ontluchting rooster achter de achter bumper vervangen en meteen afgekit bij montage.
3. kofferbak rubber vervangen.
4. achter lichten laten vervangen meteen voor LED verlichting gegaan.
5. derde remlicht netjes afgekit.
6. achterraam is er volledig uit gegaan , oude kit is verwijderd schoon gemaakt en opnieuw in gekit door een bedrijf.
7. slangen die van kofferbakklep naar de auto gaan waar de bedrading door heen gaat waren nog heel maar uit voorzorg netjes afgekit.

dit heb ik allemaal gedaan maar nu is de lekkage zo goed als weg , ik zeg zo goed als omdat er nog steeds water naar binnen komt maar niet heel veel . ik heb de bekleding onder het reserve wiel eruit gelaten tijdelijk om te kunnen kijken of er water terug komt .

ook ligt er altijd water op het rubber van de achterklep precies bij het achterklep slot .

ik hoop dat iemand hier nog ideeën heeft wat het eventueel nog zou kunnen zijn ?
ik heb zoon beetje bijna alle mogelijke en bekende lekkage plekken wel aangepakt .

ik hoor graag meer van jullie

Alvast bedankt

Dane
#2847856
Er loopt een afvoerslangetje door de achterklep en eindigt met een tuutje daar waar het slot zit. Zit deze nog op zijn plek? Slangetje schiet wel eens los en zou dan vervangen moeten worden...
#2847858
Ja klopt die heb ik ook al vervangen , dat heb ik toen als eerst gedaan want die was helemaal vergaan

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.