VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
#2847854
Beste,

Mijn garage heeft van onze Fox het gasklephuis vervangen na een epc storing en noodloop. Na vervanging kwam na een half uur dezelde storing terug. Onderzoek wees uit dat een draadbreuk in beide gevallen het gasklephuis beschadigd heeft. Garage vervangt op eigen kosten het nieuwe gaskklephuis.
Mijn vraag, kan een gasklephuis onherstelbaar beschadigd raken na een draadbreuk?

bvd hartlijk dank voor de reacties!
vr.gr. Rick Horst
#2847857
... allereerst welkom op dit forum...

Draadbreuk... je zou denken dat iets wat electrisch werkt waarbij een draadbreuk is opgetreden niet meer zou werken... zou mijns inziens betekenen dat de klep op 1 en dezelfde plek blijft staan...

Laat ze het onderdeel maar tonen en laten zien wat het defect dan is...
#2847886
Hoi,

Dank voor je reactie en het welkom. Ik was onder tijdsdruk wat gehaast op zoek naar een antwoord. Helaas kon de garage gisterochtend het onderdeel niet meer tonen (want al retour gestuurd, vermoedelijk defect ontvangen gemeld). Op mijn vragen kwam een antwoord waarin gesproken werd over piekspanning. Ik ben enigszins technisch onderlegd en kan nog wel wat kritische vragen stellen, maar dan ben ik toch snel uitgepraat. Ik denk wel dat het onderdeel (weer) vervangen is, het stationair gas reageert wat instabiel na een koude start, dit is weg na een stukje rijden/flink gas geven. Dat deed ie na de eerste reparatie niet.

Al met al een zure dure reparatie.

vr.gr.
Rick

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.