VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
door Charellle
#2848107
Beste,

Wie weet waar te zoeken?

Vw golf 7- 2014 - 1.2

Na een dagje weg kwam ik thuis aan en met inparkeren begon ineens de motor erg te schudden en gaf epc melding aan. De motor uitgezet en gewacht op een maatje welke hem kan uitlezen.

We kregen epc melding foutcode p0088 - brandstofdruk sensor.

Vandaag deze brandstofdruksensor vervangen door een nieuwe, de storing gewist en opnieuw geprobeerd te starten. Hij starten nu bijna helemaal niet meer en schud echt heel hart. Dus Anwb gebeld omdat ik nu ook niet naar onze garage kan rijden. Deze kreeg dezelfde foutcode en heeft de brandstofdruk gemeten. Deze was veel te hoog. Hij belde een collega voor hulp en kon niks betekenen. Wegslepen met een auto ambulance kon ook niet.

Iemand enig idee welke test ik kan uitvoeren om te kijken waar het probleem vandaan komt. Of herkend iemand dit??

Alvast bedankt voor de hulp!
Elias030 vinden dit leuk
door Mari
#2848113
Gerrit Speek is de eerste plek waar je naar toe gaat als je foutcodes gevonden hebt, je wilt tenslotte weten wat ze betekenen... Mooie van die website is dat er naast een stukje uitleg over de foutcode je ook tips krijgt waar naar te kijken of wat te vervangen...

--> https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16472.html

In dit geval VCDS erbij pakken en de verschillende meetwaardeblkken gaan bekijken ;-)
Charellle vinden dit leuk
door Ronald530
#2848120
De oude sensor terugplaatsen kan een optie zijn, als de motor dan wel wil starten kan het ook aan de nieuwe sensor liggen want vooral bij niet originele sensoren kunnen meetfouten ontstaan.
Blijft het resultaat hetzelfde dan kan de connector door inwerking van vocht slecht contact maken waardoor een soort van overgangsweerstand ontstaat.
Een tijdelijke oplossing kan zijn, de connector van sensor met contactspray in spuiten even laten drogen en weer aansluiten.
Charellle vinden dit leuk
door Elias030
#2849505
Charellle schreef: 19 feb 2024 21:30 Beste,

Wie weet waar te zoeken?

Vw golf 7- 2014 - 1.2

Na een dagje weg kwam ik thuis aan en met inparkeren begon ineens de motor erg te schudden en gaf epc melding aan. De motor uitgezet en gewacht op een maatje welke hem kan uitlezen.

We kregen epc melding foutcode p0088 - brandstofdruk sensor.

Vandaag deze brandstofdruksensor vervangen door een nieuwe, de storing gewist en opnieuw geprobeerd te starten. Hij starten nu bijna helemaal niet meer en schud echt heel hart. Dus Anwb gebeld omdat ik nu ook niet naar onze garage kan rijden. Deze kreeg dezelfde foutcode en heeft de brandstofdruk gemeten. Deze was veel te hoog. Hij belde een collega voor hulp en kon niks betekenen. Wegslepen met een auto ambulance kon ook niet.

Iemand enig idee welke test ik kan uitvoeren om te kijken waar het probleem vandaan komt. Of herkend iemand dit??

Alvast bedankt voor de hulp!

Had je nog het probleem gevonden? Ik heb soortgelijke probleem met me golf 7

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.