VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
#2849262
Beste Leden,

Ik heb een vraag,
Ik heb een golf 6 1.2 tsi uit 2010 en sinds een maand hapert/stottert hij rond de 2000 toeren als de turbo bijspringt.
Uitgelezen maar ik krijg geen storingen.
Nu lees ik overal dat het de wastegate/actuator is maar is het enkel dit onderdeel vervangen?
Lees ook dat sommige mensen een deel van het spruitstuk vervangen?
Of is het enkel dit onderdeel?
https://www.besteonderdelen.nl/vemo-17233837.html
#2849264
Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven niet alles weer... bij voorkeur VCDS gebruiken (mocht je de auto met VCDS hebben uitgelezen, vermeld dat dan, scheelt ons weer vragen waarmee je hebt uitgelezen ;-) )

Las in een ander topic dat eind van de maand de auto naar de garage gaat voor vervangen wastegate... dat advies geef je aan een ander terwijl je nog niet weet of dat wel de oplossing voor het probleem is...
#2849517
Auto is vd week bij de garage geweest.
Ik had hem zelf uitgelezen met obdeleven, garage met vcds maar beide geen storingen.

Ze hebben op de live data gezien dat cilinder 3 een misfire heeft op het moment van de stotter ( het is maar 1 x en ook niet altijd, dan kan ik hem doortrekken tot 5000 toeren maar niks aan de hand ).
Ik vind het vreemd dat er alleen een misfire is op 1900 toeren, ik heb het 200 keer gevoeld en altijd rond de 1900 toeren.
Maar 20.000km bougie’s en kabels en 40k km de bobine vervangen dus het lijkt me sterk dat het in de ontsteking zit.

Wastegate hebben ze uitgesloten, turbodruk etc is allemaal normaal zoals het hoort maar toch heb ik me twijfels erbij maargoed.

De garage geeft aan dat het erg lastig op te sporen is zonder storingen. Hij zegt dan moeten we een voor een de vermoedelijke oorzaken gaan vervangen. Maar dan kan het zo zijn dat ik €1500 verder ben en dat het probleem nog niet is opgelost.

Mensen nog ideeën toevallig🥲?
#2849519
Dat er geen foutcodes gevonden worden is mogelijk, dus zal je verder moeten gaan zoeken en dus de nodige kanalen moet gaan loggen om te zien wat er gebeurd als het "probleem" optreed. Dat zal ook het nodige gaan kosten omdat daar heel wat uren in zullen gaan zitten.

Je neemt per definitie al aan dat het niet de ontsteking kan zijn omdat daar 20k en 40k km geleden wat aan vervangen is...
#2849639
Ja daar heb je een punt.
Bougies en bobines vervangen?
Kabels defect lijkt me sterk.

gisteren Euro 98 getankt en het probleem is een stuk erger geworden. Nu bijna bij elke keer optrekken in de 4/5/6 hapert hij rond de 1900 toeren. Was voorheen sporadisch.

Is een misfire ook schadelijk voor de motor of kan het weinig kwaad ?

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.