VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
#2849401
Beste leden,

Ik kwam er laatst achter dat het silicaat zakje is geopend, als ik de verwarming op HI zet komt er geen warme lucht uit. Vervolgens keek in de KVS reservoir en zag dat de koelvloeistof wat donkerder werd. Maar als ik het eruit zuig is het helder roze.

Het betreft een Golf 7 1.6 TDI uit 2014. Heeft iemand enig idee hoe ik dit het best kan spoelen om alles uit het systeem te halen? En wat ik moet vervangen?

Hartelijk dank alvast.
#2849405
Kachelradiateur zit nu waarschijnlijk verstopt, is een kwaaltje van de Golf... gebruik de zoekfunktie maar eens, zijn meerdere topics over geschreven, waaronder eentje van mijzelf (ook ene 1.6 TDI)
#2849415
weet je motor/versnellingsbak type niet (heb je een watergekoelde laadluchtkoeler en DSG), maar als het silica zakje is geknapt dan zit het overal.
Koelvloeistof aftappen en alles spoelen, stuk voor stuk.

1- Laadluchtkoeler op het inlaatspruitstuk spoelen (slangen bovenop loshalen en slang 16 mm erop.
2- Laadluchtkoeler in de grille spoelen connectoren eraf en met andere connectoren een tuinslangaansluiting maken
3- Oliekoeler vervangen
4- als je een automaat hebt de DSG koeler ook vervangen.
5- motorradiateur spoelen en EGR koeler ook (of auto laten chippen en EGR buiten bedrijf laten stellen).
6- twee electrische pompen controleren op werking anders ook vervangen.
7- Nadat je dit allemaal en de slangen ook goed hebt gespoeld afvullen met demiwater en gaan rijden, eventueel cleaner erin.
8- Na een flinke rit weer alles aftappen en gaan rijden
9- aftappen en dan pas kachelradiateur vervangen
10- met vacuumeerapparaat alles leegtrekken en vacumeren en dan afvullen met koelvloeistof.

Als je dat niet compleet doet en bv alleen de kachelradiateur vervangt dan ben je over 4 maanden weer de sjaak.
Sommige zeggen dat je de oliekoeler en DSG koeler ook kunt spoelen maar mijn ervaring is dat de kanalen te klein zijn en je het er niet lekker uit krijgt.
En als er G13 in zit. Elke twee jaar aftappen en vernieuwen anders gaat dat ook weer aanleiding geven tot klonteren.
Ik weet niet wat er klontert of schilfert is het afbraak van koelmiddel of is het door het gebrek aan silica juist corrosie van iets?

Ik dacht het lekker snel te doen en alleen de kachelradiateur te vervangen maar die kan ik dus nu nog een keer gaan doen.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.