VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Arcasakty
#2849476
Goedendag,  mijn naam is Casper en ik ben nieuw op het forum. Ik heb problemen met mijn auto en ben benieuwd of iemand dit herkent en tips kan geven. Het gaat om een golf 7 tsi bluemotion met dsg automaat uit 2016. Het gaat om foutmeldingen op het display die oppoppen en weer verdwijnen, vaak na even de motor uitzetten is het weer verdwenen maar de laatste tijd wordt het wel heel erg en ook steeds meer. De foutmeldingen zijn o.a.

-De wagen alleen in stand P verlaten.

-Abs en esp foutmelding. 

-Front assist.

-ACC cruise control valt uit

-Park assistence

-Bandenspanning controle

Dit duurt nu al anderhalf jaar en wordt steeds erger. De dealer heeft een keer een nieuwe accu geplaatst voor 600 euro maar dat heeft ook niet geholpen. 

Heeft iemand een tip voor dat we weer terug naar de dealer gaan.

Groet Casper
door vwbasm
#2849483
Eerste tip die ik heb is op zoek te gaan naar goud in de accu. Want 600 euro vind ik heel stevig voor een accu Incl. plaatsing. 😀

Verder neem ik aan, zeker omdat het de dealer betreft dat er wel degelijk aanleiding was om de accu te vervangen. Ze hebben dus de accu en dynamo getest waaruit bleek dat de accu niet meer de vereiste specificaties haalde en de dynamo nog in orde was. Dat kunnen we dus uitsluiten.

Dan wordt de eerst volgende stap, uitlezen op zoek naar foutcodes en kijken of er overeenkomsten te vinden zijn.
Erna komt het uitlezen van waardes van diverse sensoren op zoek naar een afwijking.
Op dit moment kan het nog vanalles zijn, van een defecte sensor tot een kabel breuk, etc..
door Arcasakty
#2849516
Dank voor de reacties, weet iemand misschien een garage in de buurt van Amsterdam (noord)
die goed is om dit soort problemen op te lossen en een beetje betaalbaar?

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.