VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
#2849502
Een bijzonder voorval. We hebben van onze Golf V 1,6 FSI uit 2004 de koppeling laten vervangen. Konden we nog even doorrijden...(dachten we). Op zich ziet de auto er nog prima uit!

Bij ophalen na de reparatie is de distributieketting versprongen 😞. Dat geld voor reparatie bij garage gaan we er niet meer aan uitgeven en ik heb besloten dat zelf te gaan doen. Flinke klus, maar gelukkig hebben we een andere auto gevonden zodat ik de tijd ervoor heb.

Wat vragen aan jullie:
* Heeft iemand een schriftelijke/digitale handleiding hiervoor beschikbaar?
* heeft iemand in de buurt (omg. Utrecht) het benodigde speciale gereedschap beschikbaar/te huur? Dan hoef ik niet alles zelf aan te schaffen.
*mocht iemand er zelf ook ervaring mee hebben en bereid zijn om wat ervaringen te delen of wat tips te geven dan hou ik me aanbevolen!

Groet
#2850028
Goedendag,

De klus is geklaard en het is allemaal gelukt. Het kostte wat extra gereedschap, maar is met wat sleutel ervaring en wat tijd best te doen. Ik heb Ketting, tandwielen, de ketting geleiders en de ketting spanner vervangen. Motor loopt weer prima. Mocht iemand geinteresserd zijn in mijn ervaringen ermee dan hoor ik het graag. Ik kreeg verder geen reactie op mijn 1e post met vragen dus nam aan dat niemand ernaar keek.
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]