VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door mwrv
#2849536
Hallo,
De golf 4 2.0 is de kabelboom tussen klep en carroserie beschadigd/stuk,hier op het forum al topic,s bezocht,en nu beschreef men hier dat er reparatie sets voor zijn te krijgen,mijn vraag is nu heeft iemand een adres waar je een reparatieset kunt betrekken.Om te solderen is te kort om er bij te komen,anders was dit wel mijn oplossing maar helaas.
Gebruikersavatar
door JUUL
#2849537
Waar je een reparatieset kunt kopen durf ik zo niet te zeggen. Je kunt de kabelboom wel in zn geheel uit de klep halen, het is meer werk maar dit maakt het solderen wel een stuk makkelijker. Daarnaast kun je de kabelboom nader inspecteren op verborgen gebreken. Met terugplaatsen heb je alleen een stevige stuk ijzerdraad nodig om de kabels weer door de klep heen te krijgen.
Gebruikersavatar
door vwprojects
#2849538
Inderdaad, denk dat je anders ook blijft rommelen hoor. Het snijd vaak in het draad. Klusje wel, maar dan is het wel netjes.
Anders eens op de sloop kijken om daar een nette te scoren.
door mwrv
#2849554
Mag ik jullie bedanken voor de aangedragen oplossingen,zal eens op de sloop zien ,misschien dat hier iets geschiks is te vinden.En anders maar eens solderen
door vwbasm
#2849555
Solderen van kabels vind ik zelf eigenlijk not-done. Je krijgt een stevig niet buigbaar gedeelte, de soldering, waardoor de buiging meer op 1 of 2 punten terecht komt.
Dat is net ervoor en net erna.
En die 2 punten zijn nu juist niet vertint maar wel verhit geweest en daardoor wat uitgehard en iets breekbaarder.
Hierdoor is vaak een soldering prima op de korte termijn, maar zal veel eerder weer breken dan een klemverbinding. Er zijn klemmetjes, vaak soort hulsjes die je om de uiteinden heen schuift en dan krimpt.
door Mari
#2849560
... na solderen die je de kabel goed af te werken, dan voorkom je dat net naast de soldering stresspunten ontstaan... met klemmen heb je hetzelfde probleem, de overgang van klem naar de rest van de draad is het zwakke punt... als ik moet kiezen wordt het solderen en niet "krimpen"...
door mwrv
#2849679
hallo,Nog even terugkomende op de reacties,toch besloten een reparatie set te kopen, deze is inmiddels geinstalleerd en viel mij eerlijk gezegd wel mee,wel kop erbij houden zitten paar draden met bijna identieke kleuren.Maar alles werkt.Bedankt nogmaals voor de reacties hierop.
vwbasm vinden dit leuk
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk