VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID4
  • Gebruikersavatar
#2849550
Hoi allemaal,

Ik krijg binnenkort mijn 3 fase aansluiting en een laadpaal thuis. Die paal moet ik nog uitzoeken.

Nu wil ik een dynamisch energiecontract nemen, en ik wil dan 'slim gaan laden'. Ik mag graag met software knutselen, dus dat komt wel goed. Maar nu heb ik een vraag aan de meer ervaren EV rijders hier:

Zijn er mensen die ook slim laden thuis?
Zo ja: Laden jullie je VW via de VW app, via de laadpaal (app) of via je energie leverancier?

Groet, Plafundum
#2849578
Hallo,

wij hebben sinds ruim een jaar een dynamisch contract. ALs ik op bepaald tijden wil laden gebruik ik de app van de laadbox, we hebben een Zappi 2, daar kun je handmatig begintijden en laadduur instellen. Werkt goed. Overdag als de prijs laag of negatief is gebruik ik nog wel eens gewoon de box in de 'fast' stand, waarbij hij begint te laden zodra hij wordt ingeplugd.
#2849685
Hallo Thomas,

Wij hebben thuis ook een Zappi 2 voor het laden van een Volkswagen id.3. Sinds de Volkswagen app, 3de kwartaal ‘23 de optie laadinstelling kan programmeren op tarief of automatisch bij een dynamische contract stopt het laden steeds en moet de stekker in en uit de auto. Het blijft prutsen voordat id.3 eindelijk eens vol is. Heb je daar ook last van of misschien wel een oplossing voor ?
Alvast bedankt voor je reactie en groet, Fons
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]