VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
#2849588
Hallo allemaal,

Even wat over mezelf. Ik ben nieuw op dit forum en sinds een maand rijd ik een Golf 7 (05-2015) GTE met 235.000 kilometer op de teller. Hij rijdt nog prima ondanks de hoge tellerstand. Met een volle lading haal ik een actieradius van 36 km en ja, dat haalt hij ook echt! Als ik lange stukken rij (ongeveer 100 km) en de auto in hybride modus zet, kan ik de laatste kilometers in E-Mode rijden tot de actieradius op 0 km staat. In het E-menu zie ik soms wel 42-57 km elektrisch gereden staan met een benzineverbruik van 38-50 l/100 km, wat per rit nogal verschilt. Ik rijd de auto altijd in de B-stand!

Nu komt mijn vraag. Ik wil komende week een week naar Spanje rijden, ongeveer 1350 km enkele reis. Onderweg laden of op de bestemming laden gaat lastig worden in het hotel. Ik wil zo zuinig mogelijk op mijn bestemming komen en ook weer terugrijden. Ik heb de keuze uit E-mode, hybride, battery hold en battery charge. De battery charge zal ik niet gebruiken, omdat het brandstofverbruik ongetwijfeld heel hoog zal zijn om de accu te laden. Benzine is nu eenmaal duurder dan laden. Wat is de beste manier om zo zuinig mogelijk te rijden als de E-mode leeg is? En tijdens hybride modus, gebruikt de auto continu de accu totdat deze leeg is?

Zijn er mensen met ervaring of advies over wat het beste is om te doen?

Alvast bedankt!

Groeten,
Laatst omhoog gehaald door Hsahin op 09 jun 2024 22:55.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk