VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1287816
Oke, Dus een klein beetje vet/olie kan al fataal zijn om te gaan slippen?

Maar ik begreep dat jij zelf ook dat lager had vervangen? Heb jij hetzelfde probleem gehad?

Wat kost het ongeveer als ik de 1.8 bak eraf haal en dat lager en al die andere lagers opnieuw erin laat zetten?

Ik hoor het wel

Echt super bedankt voor de reacties !

Gr Jacco
#1287989
het kleinste beetje vet kan inderdaad al fataal zijn. Ik heb het lager en de keerring uit voorzorg vervangen. Gewoon omdat ik de bak toch los had liggen! Ik had daarvoor wel hetzelfde probleem, namelijk een slippende koppeling als ik bij 120 km/h gas gaf. Maar dat kwam meer door een versleten plaat! Die bus eruit halen en een nieuwe erin kan je wel zelf doen toch?
#1288748
Bedankt voor de tip leon.

ben net naar Martin Schilder geweest onze volkswagen dealer hier in de buurt.

Heb het volgende besteld:

020 311 107 D (Omschrijving BUS)
020 311 108 A (Omschrijving Keerring)
020 311 113 (Omschrijving Keerring)

Totaal 32.86 ;)

Hoop echt dat hiermee het probleem opgelost is.

Ga nog proberen om de 1.8 drukgroep die ik heb liggen, Nog te ruilen voor een nieuwe 2.0 drukgroep

En als dat beide gebeurd is weet ik echt niet meer wat het wel kan zijn

Alvast bedankt allemaal

Groetjes Jacco
#1333878
kleineraket schreef:Hoi zie dat jeje keerring lek hebt/had aan koppelingskant en was dit zo en heb je het verholpen ben benieuwd...?
Hee

Mijn golf staat gewoon nog stuk voor de deur. Rij er niet meer mee dus dan is het probleem ook opgelost

Nee volgende week vrijdag gaat ie naar de VW dealer hier in Alkmaar want ik heb het op gegeven.

Die lagers enzo liggen nog achterin en die pers ik er in als die bak er nog af moet en anders laat ik het lekker zo als het nu is. Zelf ben ik bang voor een verkeerde koppeling of koppelingskabel die onder spanning staat en bij grote kracht de koppeling mee neemt..

Succes met jou probleem man

Gr Jacco
#1335704
Ik zou ook gelijk je zelfstellende koppelingskabel vervangen door een die je zelf moet stellen. Die zelfstellende krengen gaan nog wel eens stuk en kunnen je hele koppeling vernielen!

Mijn koppelingskabel heeft er voor gezorgd dan mn drukgroep is overleden. Het rijd ook veel lekkerder omdat je beter voelt wat je doet.
#1335722
hey ik zie zovbeel problemen hiero

mischien heeft iemand er intresse in ik heb een golf gti staan uit 92
mischien heeft iemand iets nodig van onderdelen

maar schiet me net te binnen dat dit ging om een golf uit 95 toch?

nou jah ik hoor het wel bij intresse pb maar

greets en good luck whit your problem
#1346672
Ik heb helaas toch WEL een koppelingsprobleem kwam ik laatst achter. Ik rijd dus ook met een 1.8 ATH bak. Er zit een nieuwe koppeling en drukgroep in. Ook de lagerbus en de keerring heb ik vervangen, zowel binnenste als buitenste keerring. Het probleem, als ik de wagen tijdens 20km/h in zijn 5 zet en wil weg rijden, dan gaat de koppeling slippen. Ook wegrijden met piepende banden lukt niet, lijkt wel of de drukgroep niet sterk genoeg is, of dat er olie op de plaat zit. Zou de drukgroep te slap kunnen zijn?

Tijdens het slippen gaat het toerental naar 4000 maar de auto accelereert niet. Vervolgens een enorm doordringende en stinkende lucht van een verbrande plaat in de auto....
#1348222
Jij dus ook problemen met deze bak?

Ik wou vanavond gaan proberen om de kabel los te gooien maar kwam er niet uit (om zo te kunnen uitsluiten dat de kabel ze werk goed doet)

En anders gaat hij vrijdag naar de vw dealer..

Iemand voor die tijd nog ideeen?

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.